top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

ביטול נקודות תעבורה


ביטול נקודות תעבורה
ביטול נקודות תעבורה

לפני שנסביר אודות החשיבות הרבה שיש בביטול נקודות תעבורה, כמה מילים על שיטת הניקוד: שיטת הניקוד היא אמצעי למעקב של עבירות תעבורה אותם ביצעו נהגים. מטרתה העיקרית של שיטת הניקוד, היא לזהות ולטפל בנהגים המבצעים עבירות תנועה באופן תדיר, תוך שימת דגש על בעלי הרשעות חוזרות.

למעשה, כל עבירת תנועה גוררת מספר נקודות, כאשר צבירת נקודות רבות עלולה להוביל לסנקציות חמורות, בין היתר לשלילת רישיון לפרקי זמן ממושכים ביותר. לכן, ישנה חשיבות רבה שלא לצבור ניקוד ובכך להימנע מפסילה על ידי משרד הרישוי.


ביטול נקודות תעבורה – כיצד פועלת שיטת הניקוד

שיטת הניקוד פועלת באופן הבא:

  • נהג שצבר 12-22 נקודות: עליו לעבור קורס נהיגה נכונה בסיסי.

  • נהג שצבר 24-34 נקודות: עליו לעבור קורס נהיגה נכונה מתקדם.

  • נהג שצבר 36-72 נקודות: רישיונו ייפסל ל-3 חודשים ומבחן תיאוריה.

  • נהג שצבר 72 נקודות: רישיונו ייפסל ל-9 חודשים, כמו כן עליו לבצע מבחן תאוריה, מבחן מעשי, ומעבר בדיקות במכון הרפואי.


מה קורה אם לא תבצע את אמצעי התיקון?

ראשית, נבהיר כי אמצעי תיקון הוא למעשה הסנקציה המוגדרת לעיל (קורס, פסילה וכו'..). נהג הנדרש לעבור קורס נהיגה נכונה, חייב לעשות זאת תוך שישה חודשים, אחרת רישיונו יותלה והדבר ייחשב כנהיגה בזמן פסילה.


הדרכים לביטול נקודות תעבורה

ישנן מספר דרכים לביטול נקודות תעבורה:

  • התיישנות אוטומטית:

  1. עד 20 נקודות: הנקודות נמחקות לאחר שנתיים מיום ביצוע עבירה, כל עוד לא בוצעו עבירות נוספות.

  2. מעל 22 נקודות: הנקודות נמחקות לאחר ארבע שנים ללא עבירות נוספות.

  • בקשה להישפט – אם קיבלת דוח בגין עבירת תעבורה, ואתה יודע שמבחינת הניקוד אתה "גבולי", כלומר שרישיונך יישלל, אין מנוס אלא להגיש בקשה להישפט. עורך דין תעבורה יפעל על מנת להקל בסעיף העבירה ובכך להביא לביטול הניקוד – על דרך של הסדר טיעון.

  • בקשה להמרת הדוח באזהרה – ישנן עבירות המאפשרות להגיש בקשה להמיר את הדוח באזהרה. בכך, הקנס בגין העבירה מתבטל כמו גם הנקודות.

  • בקשה להארכת מועד להישפט - במקרים מסוימים וחריגים - בית המשפט יאפשר לך להישפט באיחור בגין העבירה ובכך ניתן יהיה להמיר את סעיף החיקוק לעבירה פחותה יותר.

 

איך לברר כמה נקודות יש לי?

כל אזרח רשאי לברר כמה נקודות יש לו באמצעות עמדות "רישיומט", עמדות אלה ממוקמות בדרך כלל בסניפי סופר פארם הפזורים ברחבי הארץ. בנוסף, ניתן ליצור קשר משרד הרישוי בטלפון *5678, ניתן לגשת למשרד הרישוי פיזית ולאחרונה הושק שירות חדש, תחת האזור האישי הממשלתי באתר gov.il ניתן להוציא את פלט הניקוד.


מחיקת נקודות תעבורה באמצעות עורך דין תעבורה מנוסה

אם קיבלת דוח ובצדו נקודות חובה – אל תקל בכך ראש וצור קשר באופן מידי עם עורך תעבורה מנוסה. חשוב להבין, שבהתאם לשיטת הניקוד – אפילו דוח על עבירה שאינה מן החמורות, להוביל לבסוף לפסילת רישיון הנהיגה. לכן יש להקדים תרופה למכה, לפנות לעורך דין ולהגיש בקשה להישפט. עורך דין תעבורה מנוסה, יסייע לנאשם  להמיר את סעיף האישום לעבירה שאין בצדה נקודות, ובמקרים מסוימים אף להביא לזיכוי הנאשם. חשוב לדעת שהנקודות אינן נרשמות מיד עם ביצוע העבירה או קבלת הדו"ח, אלא רק בעת תשלום הקנס, לכן פרק זמן זה מאפשר לנאשם ולעורך דינו זמן לפעול לשינוי או ביטול האישום לפני שהנקודות יכנסו לתוקף. קיבלת דוח תעבורה ובצדו נקודות חובה?  

במרבית המקרים, ניתן למחוק את הנקודות! למידע נוסף והערכת סיכויי ההצלחה פנה כעת להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981 או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר. 


Comentarios


-לקוחות ממליצים-
bottom of page