top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

ביטול פסק דין תעבורה


ביטול פסק דין תעבורה
ביטול פסק דין תעבורה

כאשר נקבע לנהג דיון בבית המשפט לתעבורה, עליו להתייצב לדיון במועד שנקבע או להגיש בקשה מתאימה לשינוי מועד הדיון. חוק סדר הדין הפלילי, מסדיר את סדרי הדין הקשורים לדיני התעבורה. בהתאם לחוק, בית המשפט רשאי לגזור את דינו של הנאשם אף בהיעדרו. מבחינה מעשית, היעדרות נהגים / נאשמים מדיון בעניינם מתרחש על בסיס יומיומי.  עם זאת, החוק מכיר בכך שלעתים נאשמים אינם מסוגלים להגיע לדיונים בעניינם, ומאפשר הגשת בקשה לביטול פסק דין תעבורה בנסיבות מסוימות. קיבלת פסק דין בבית המשפט לתעבורה שלא בנוכחותך? בכתבה הבאה עורך דין ברוך גדע מסביר כיצד ניתן להחזיר את גלגלי ההליך המשפטי לאחור ולבטל את פסק הדין.


בקשה לביטול פסק דין תעבורה – המסגרת החוקית:

סעיף 130 לחוק סדר הדין הפלילי מאפשר לבית המשפט לדון בעבירות תעבורה ללא נוכחות הנאשם, בתנאי שהוזמן כדין. אולם, סעיף 130ח' קובע כי בית המשפט רשאי לבטל את פסק הדין וזאת בשל שני טעמים:

  1. הותרת פסק הדין על כנו תגרום לנאשם עיוות דין: למשל, כאשר ישנם כשלים ראייתיים משמעותיים בתיק או כאשר העונש שהושת על הנאשם חמור באופן בלתי מידתי.

  2. אם ישנה סיבה מוצדקת לאי התייצבותו של הנאשם: למשל, מצב רפואי חמור, מילואים. חשוב להדגיש כי לא כל תירוץ יוביל לביטול פסק הדין שכן לשון החוק אינה מחייבת את בית המשפט לבטלו.

 

תוך כמה זמן אפשר לבטל פסק דין שניתן בהיעדר בבית המשפט לתעבורה?

חשוב לדעת שלפי סעיף 130ח'(ב) לחוק סדר הדין הפלילי, יש להגיש את הבקשה לביטול פסק דין תעבורה תוך 30 ימים מקבלת גזר הדין. הבקשה חייבת להיות מגובה בראיות ונימוקים משכנעים. מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין תעבורה מנוסה להגשת הבקשה, שכן מדובר בבקשה המבוססת רובה על נימוקים משפטיים.

 

נימוקים מקובלים לבקשה לביטול פסק הדין

ישנם מספר נימוקים שעשויים להתקבל בבקשה לביטול פסק דין תעבורה, בהתאם לסעיף 130ח'(א) לחוק סדר הדין הפלילי. למשל, אי קבלת הזמנה לדיון, כמו במקרה שההזמנה נשלחה לכתובת שגויה. מצב רפואי כמו אשפוז או טיפול רפואי דחוף שמנע הגעה לדיון גם הוא נימוק מקובל. בנוסף, נסיבות חריגות אחרות שמנעו מהנאשם להגיע או להודיע על אי-הגעתו עשויות להתקבל כנימוק לביטול פסק הדין.

 

להלן דוגמה להחלטה בדבר ביטול פסק דין בבית המשפט לתעבורה:


קבלת בקשה לביטול פסק דין
קבלת בקשה לביטול פסק דין

 חשיבות הייצוג המשפטי בבקשה לביטול פסק דין תעבורה

הגשת בקשה לביטול פסק דין תעבורה היא בקשה מורכבת לאדם שאינו עוסק בתחום. ביכולתו של עורך דין תעבורה מנוסה לנסח את הבקשה באופן משכנע ומקצועי, להציג את הנימוקים והראיות בצורה בהירה, ובהמשך לייצג את הנאשם בדיון על הבקשה, אם יתקיים. ייצוג משפטי מקצועי יכול להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של הבקשה, תוך הבנה מעמיקה של סעיף 130ח' והפסיקה הרלוונטית.

 

מה הם סיכויי ההצלחה בבקשה לביטול פסק הדין?

סיכויי ההצלחה בבקשה לביטול פסק דין תעבורה תלויים במספר גורמים, ביניהם: חומרת העבירה, עברו התעבורתי של הנהג ובעיקר סיבת אי התייצבותו לדיון. כל מקרה נבחן לגופו.

 

קיבלת פסק דין בהיעדר התייצבות בבית המשפט לתעבורה? זקוק לייעוץ, ליווי או ייצוג של עורך דין תעבורה מומחה?

כאמור, אם קיבלת פסק דין בהיעדר התייצבות, פנייה לעורך דין תעבורה מנוסה יכולה להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה ולהבטיח שפסק הדין יבוטל ובכך – תקבל את יומך בבית המשפט. חשוב לציין שכל מקרה הוא ייחודי, ושהצלחת הבקשה תלויה בנסיבות הספציפיות של המקרה. יחד עם זאת, הגשת בקשה מנומקת היטב, בזמן הנכון ועם הייצוג המשפטי המתאים, יכולה לפתוח פתח להזדמנות שנייה ולשינוי תוצאת פסק הדין המקורי.

אם בית המשפט גזר את דינך בהיעדר וברצוך לבחון את סיכויי הגשת הבקשה לביטול פסק הדין אל תהסס וצור קשר כעת עם משרדנו במספר 055-6601981  או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.  

Comments


-לקוחות ממליצים-
bottom of page