top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

דוחות תנועה


דוחות תנועה

דוחות תנועה, המכונים גם דוחות תעבורה, הם סנקציות המוטלות על נהגים בגין הפרת חוקי התנועה. נהוג לחלק את דוחות התנועה לשניי סוגים: דוחות מסוג ברירת משפט ודוחות מסוג הזמנה לדין. דוחות תנועה מסוג ברירת משפט כוללים קנס כספי שיש לשלמו תוך 90 ימים מקבלתו וכן עונשים נוספים כגון נקודות תעבורה הנרשמות במרשם התעבורתי של הנהג, כפי שיפורט בהמשך. בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע מסביר אודות סוגי דוחות התנועה הקיימים, עבירות התעבורה הנפוצות בישראל וכיצד יש לפעול אם קיבלת דוח תנועה.


דוחות תנועה – אילו סוגים קיימים?

כאמור, נהוג לחלק את דוחות התנועה לשני סוגים:

  1. דוח ברירת משפט – ניתן בדרך כלל בעבירות "קלות". דוח ברירת משפט נקרא כך, משום שלרשות הנהג עומדת האפשרות לשלם את הקנס הנקוב בדוח או להגיש בקשה להישפט.

  2. דוח מסוג הזמנה לדין - דוחות אלה מחייבים את התייצבות הנהג בבית המשפט לתעבורה. דוחות אלה ניתנים בגין עבירות חמורות יותר.  

 

מלבד שני הסוגים שצוינו לעיל, חשוב להדגיש כי ישנם מקרים שבהם הנהג לא יקבל דוח ברירת משפט ואף לא דוח מסוג הזמנה לדין, אלא כתב אישום. מדובר בתיקים שבהם הנהג היה מעורב בתאונת דרכים.


דוגמה לעבירות תעבורה נפוצות:


קיבלתי דוח תנועה, מהן האפשרויות העומדות בפניי?

אם קיבלת דוח תנועה, באפשרותך לפעול כדלקמן:

  1. תשלום הדוח - ניתן לשלם את הדוח באתר משטרת ישראל תוך 90 יום. חשוב לציין כי באם לא תשלם את הדוח בתוך 90 אזי הדבר יגרור ריבית פיגורים בשיעור 50% מהקנס המקורי.

  2. הגשת בקשה להופיע בפני שופט - את הבקשה להישפט ניתן להגיש בתוך 90 ימים מקבלת הדוח. במקרה שחלף הזמן, ניתן להגיש בקשה להישפט באיחור, אולם עליך להצטייד בטענות מתאימות לשם כך.

  3. הסבת הדוח לנהג אחר - במקרים בהם נהג אחר ביצע את העבירה, ניתן להגיש למחלקת פניות נהגים ארצית במשטרה, אשר במסגרתה נהג הרכב ואתה תחתמו על תצהיר מול עורך דין שלא אתה ביצעת את העבירה.

  4. הגשת בקשה להסבת הדוח לאזהרה - אפשרי במקרים מסוימים (פירוט בהמשך הכתבה). את הבקשה להמרה באזהרה יש להגיש בתוך 30 ימים.

  5. בקשה לביטול הדוח – במקרים המתאימים, ניתן יהיה להגיש בקשה לביטול הדוח בתוך 30 ימים. גם כאן, מדובר בבקשה חריגה שבמרבית המקרים תסורב.


מה הן ההשלכות של תשלום דוח תנועה?

תשלום הדוח מהווה הודאה באשמה, כאשר לאחר התשלום, לא ניתן לערער על הדוח או נסיבותיו. כמו כן, לנהגים מקצועיים – כגון נהגי אוטובוסים, מוניות או משאיות – ישנן השלכות הנוגעות לעבר התעבורתי והמשך העסקתם במקום העבודה. בנוסף, לנהגים חדשים ישנן השלכות הרות גורל בכל הנוגע לחידוש רישיון הנהיגה ואף ביצוע מבחני תאוריה וטסט מחדש.


איך מסבים דוח תעבורה על שם נהג אחר?

העברת דוח תנועה על שם נהג אחר מתבצעת על ידי פניה למרכז לפניות נהגים ארצי. לפניה יש לצרף מסמכים כגון: ת.ז, העתק הדוח, רישיון נהיגה של הנהג המבצע, וכן תצהיר מאומת על ידי עורך.


מה התנאים להמרת הדוח באזהרה?

ניתן לבקש המרת דוח לאזהרה בתנאים הבאים:

  • ותק נהיגה של 7 שנים לפחות.

  • העבירה אינה חמורה.

  • לנהג אין דוחות קודמים.

  • הנהג מודה בביצוע העבירה.


איך מגישים  בקשה להישפט על דוח תנועה

  • ניתן להגיש בקשה תוך 90 יום מקבלת הדוח.

  • את הבקשה יש להגיש באתר של משטרת ישראל – מפנ"ה.

  • אם חלפו 90 יום, ניתן להגיש בקשה להארכת מועד (מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה).


איך להגיש בקשה לביטול הדוח?

  • ניתן להגיש בקשה לביטול תוך 30 יום מקבלת הדוח.

  • את הבקשה יש להגיש למרכז לפניות נהגים ארצי.

  • יש לצרף טיעונים מנומקים, צילום ת.ז והעתק הדוח.

  • המשטרה יכולה לבטל, להמיר לאזהרה או לדחות את הבקשה.


מה ההשלכות של אי תשלום הדוח?

  • איחור בתשלום הדוח מעבר ל-90 ימים, גורר תוספת ריבית בסך של 50% מהסכום המקורי.

  • אי תשלום מעל 180 יום מוסיף 5% ריבית כל שישה חודשים.

  • אי תשלום ממושך עלול להוביל להליכי הוצאה לפועל.


האם כדאי להישפט על דוח תעבורה?

תלוי. אם מדובר בדוח תעבורה מסוג ברירת משפט שבצדו קנס בלבד – אין טעם לפנות לעורך דין תעבורה, שכן הדבר לא כלכלי. מומלץ לשלם את הקנס או לפעול באחת הדרכים שהוסברו לעיל (בקשה להמרה באזהרה, הסבה על שם נהג אחר או בקשה לביטול הדוח). לעומת זאת, אם מדובר בדוח תנועה כאשר יש לצדו נקודות – כדאי ואף מומלץ מאוד להגיש בקשה להישפט וזאת על מנת שלא לצבור נקודות, אשר צבירתן עלולה להביא לסנקציות משמעותיות. שימו לב! שיטת הניקוד בישראל, קובעת כדלקמן:

  • נהג שצבר 12-22 נקודות: עליו לעבור קורס נהיגה נכונה בסיסי.

  • נהג שצבר 24-34 נקודות: עליו לעבור קורס נהיגה נכונה מתקדם.

  • נהג שצבר 36-72 נקודות: רישיונו ייפסל ל-3 חודשים ומבחן תיאוריה.

  • נהג שצבר 72 נקודות: רישיונו ייפסל ל-9 חודשים, כמו כן עליו לבצע מבחן תאוריה, מבחן מעשי, ומעבר בדיקות במכון הרפואי.

 


קיבלת דוח תנועה ומתלבטים אם להישפט? צרו קשר כעת

מרבית דוחות התנועה כוללים צבירת נקודות במשרד הרישוי. לכן, אם קיבלת דוח תנועה - חשוב להבין את האפשרויות העומדות בפניכם ולשקול באם ברצונכם להגיש בקשה להישפט. זכרו, כי לרשותכם 90 ימים בלבד להגיש בקשה להישפט ולכן חשוב לפעול בסד זמנים זה. בכל מקרה של ספק או כאשר מדובר בעבירות חמורות, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה מנוסה. זכרו, טיפול נכון בדוח תנועה יכול לחסוך לכם כסף, זמן, ואף לשמור על רישיון הנהיגה שלכם. עורך דין ברוך גדע, יוצא המחלקה הפלילית בפרקליטות מחוז חיפה ובעל ניסיון עשיר בטיפול בדוחות תנועה על כל סוגיהם. אם קיבלת דוח תנועה,  דע כי במרבית המקרים, ניתן למחוק את הנקודות! למידע נוסף והערכת סיכויי ההצלחה פנה כעת להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981 או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.


Comments


-לקוחות ממליצים-
bottom of page