top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

דוח על חגורת בטיחות


חגורת בטיחות
חגורת בטיחות

כידוע, חגירת חגורת בטיחות היא אחת הפעולות החשובות ביותר להגנה על חיי אדם בכביש. למרות זאת, נהגים רבים אינם מצייתים להוראות החוק ובוחרים במודע או שלא במודע לנהוג ללא חגורת בטיחות, התנהגות אשר יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות במקרה של תאונת דרכים. קיבלתם דוח על חגורה? בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע סוקר את כל ההיבטים החשובים הנוגעים לעבירה זו.


דוח על חגורת בטיחות – מהו המקור החוקי?

המקור החוקי לחגירת חגורת בטיחות הינו תקנה 83ב לתקנות התעבורה, הקובעת בזו הלשון:


"83ב.(א)  לא ינהג אדם ולא יסע ברכב מן הסוגים האמורים בתקנה 364א או בכל רכב שבו מותקנות חגורות בטיחות אלא אם כן הנוהג והנוסעים בו חגורים בחגורת בטיחות או רתומים במושב בטיחות או במושב מגביה כאמור בתקנה 83א, לפי הענין.
(ג)   על אף האמור בתקנה זו, מונית ואוטובוס שניתן לגביו רישיון סיור כהגדרתו בתקנה 386, שהותקן בהם במקום הנראה לעין הנוסעים, שלט המציין את חובת הנוסעים לחגור חגורת בטיחות, רשאי הנוהג בהם להסיעם גם אם הם אינם חגורים.

הנה כי כן, נהג שאינו חגור בחגורת בטיחות, הוא או מי מהנוסעים עמו ברכב, צפוי לקבל דוח על אי חגורת בטיחות. מדובר בדוח מסוג ברירת קנס כפי שיפורט בהמשך.


מה העונש על אי-חגירת חגורה

כאמור, העונש על אי חגירת חגורת בטיחות הנו קנס בסך 250 ש"ח. בנוסף, הדוח כולל 6 נקודות אם הנהג לא חגור ו-2 נקודות אם אחד מהנוסעים אינו חגור.

חשוב להדגיש כי צבירת נקודות עלולה להוביל לסנקציות חמורות יותר, כמו חובת השתתפות בקורס נהיגה מונעת או אף שלילת רישיון.


מקרים של פטור מחגירת חגורה

ישנם מספר מקרים מצומצמים, בהם החוק מאפשר פטור מחגירת חגורה:

  1. עובדי שירות הביטחון הכללי עם אישור מתאים

  2. מאבטחים עם אישור מקצין מוסמך

  3. שוטרים ברכב משטרתי מבצעי מאושר

  4. חיילים ברכב צבאי בנסיעה מבצעית מאושרת

  5. נהגים ונוסעים ברכב שקיבל פטור מהתקנת חגורות בטיחות מסיבות טכניות המונעות התקנתן או השימוש בהן והפטור נרשם ברשיון הרכב.

  6. נהגים שקיבלו פטור רפואי מרשות הרישוי בשל בעיות רפואיות. נוסע מעל גיל 14 במשקל עד 35 ק"ג וגובה עד 150 ס"מ – באישור רפואי.

  7. נהגי מוניות ונוסעים במושב האחורי בדרך עירונית

  8. נהגים בעת נסיעה לאחור בלבד.

  9. מורי נהיגה ובוחני נהיגה בזמן הוראה או בחינה באוטובוס או רכב מסחרי כבד


מה לעשות כשמקבלים דוח על חגורה?

אם קיבלתם דוח על חגורה, יש לכם שלוש אפשרויות:

  1. לשלם את הקנס ולספוג את הנקודות: אפשרות הפשוטה ביותר בעת קבלת דוח על אי-חגירת חגורת בטיחות היא לשלם את הקנס ולספוג את הנקודות. במקרה זה, תידרשו לשלם קנס של 250 ש"ח ותצברו נקודות תעבורה לחובתכם - 6 נקודות אם הנהג לא היה חגור, או 2 נקודות אם מדובר בנוסע שלא חגר. בנוסף, העבירה תירשם בגיליון ההרשעות התעבורתי שלכם. חשוב לחשוב פעמיים לפני שאתם מחליטים אם לשלם את הדוח, וזאת מכיוון שאם כבר יש לכם נקודות תעבורה בשל עבירות קודמות, צבירת נקודות נוספות עלולה להוביל לסנקציות חמורות, כגון שלילת רישיון או חובת השתתפות בקורסי נהיגה נכונה (נהיגה מונעת).

  2. להגיש בקשה לביטול הדוח: אפשרות זו מתאימה כאשר יש לכם טענות מוצדקות נגד הדוח. במסגרת בקשה לביטול הדוח יש להגיש בקשה מנומקת ומשכנעת לביטולו, תוך צירוף ראיות ו/או מסמכים התומכים בטענותייכם. לאחר מכן, בקשתכם תיבחן על ידי תובע אשר יחליט אם לבטל את הדוח, להמירו באזהרה או לדחות את הבקשה. ככל שבקשתכם תידחה ולא חלפו 90 ימים ממועד קבלת הדוח – תוכלו להגיש בקשה להישפט.

  3. להגיש בקשה להישפט: הגשת בקשה להישפט היא האפשרות המורכבת ביותר עבור האדם מן היישוב, אך לעתים הכרחית. לאחר הגשת הבקשה, תקבלו הזמנה לבית המשפט לתעבורה, שם תוכלו להציג את טענותיכם בפני שופט. התוצאות האפשריות מגוונות, החל מזיכוי מלא, דרך הפחתת העונש, ועד להרשעה מלאה. חשוב לציין כי במקרה של הרשעה, העונש עלול להיות חמור יותר מהקנס המקורי. לכן, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין תעבורה מנוסה. עורך דין תעבורה יכול לסייע בהגשת הבקשה להישפט, בייצוג בבית המשפט, ובמשא ומתן להסדר טיעון שעשוי להפחית את העונש או למחוק את הנקודות.


קיבלת דוח על אי חגירת חגורת בטיחות? זקוק לייעוץ משפטי מעורך דין תעבורה? 

אם קיבלת דוח על אי חגירת חגורת בטיחות, לרשותך 90 ימים אשר במסגרתם עליך לבחור איך לפעול: האפשרות הראשונה היא לשלם את הדוח, האפשרות השנייה היא להגיש בקשה לביטול הדוח והאפשרות השלישית היא להגיש בקשה להישפט. בכל מקרה, חשוב לשקול היטב את האפשרויות העומדות בפנייך, ובמידת הצורך להתייעץ עם עורך דין תעבורה.  ככל שבחרת להגיש בקשה להישפט, אזי קיימת חשיבות מכרעת בבחירת עורך דין תעבורה מנוסה על מנת שייצגך בהליך זה. עורך דין תעבורה מיומן יגבש עבורך את אסטרטגיית ההגנה הטובה ביותר, יאתר כשלים בעבודת השוטר ובכך יביא לביטול הנקודות והקלה בעונש שייגזר עליך או אפילו יצליח להביא לזיכוי מלא.  קיבלת דוח על אי חגירת חגורת בטיחות? צור קשר כעת עם עו"ד ברוך גדע במספר 055-6601981  או השאירו פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר. 

Comentarios


-לקוחות ממליצים-
bottom of page