top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

המרת דוח באזהרה


המדריך המשפטי להמרת דוח באזהרה
המדריך המשפטי להמרת דוח באזהרה

כאשר נהג מקבל דוח תעבורה, אחת האפשרויות העומדות בפניו מלבד פנייה לבית המשפט, היא להגיש בקשה להמרת הדוח לאזהרה. אפשרות זו, יכולה לחסוך לנהג קנס כספי וצבירת נקודות. הלכה למעשה, המרת דוח לאזהרה היא בקשה אשר במסגרתה, במקום לשלם קנס ונקודות, הנהג מקבל אזהרה, כמעין "כרטיס צהוב" שמתריע בפני הנהג לבל יחזור לבצע את העבירה שביצע. חשוב לציין כי לא כל דוח ניתן להמרה לאזהרה. הדבר תלוי בסוג העבירה, חומרתה, וכמובן בעברו התעבורתי של הנהג. קיבלתם דוח תנועה ואתם תוהים אם ניתן להמיר אותו באזהרה? בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע מסביר בפירוט איך להמיר תנועה דוח באזהרה, מתי הדבר אפשרי ובאיזה עבירות וכמובן - איך לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם.


המרת דוח באזהרה – מה זה אומר?

בקשה להמרת דוח באזהרה היא בקשה, אשר מוגשת באמצעות נהג אשר קיבל לידיו דוח תנועה, כאשר במסגרת הבקשה הנהג עותר לכך שהדוח יומר באזהרה בלבד, ללא קנס כספי וללא נקודות. בקשה זו, מאפשרת לנהגים שקיבלו דוח לחסוך בעלויות ובעיקר למנוע השלכות ארוכות טווח על רישיון הנהיגה שלהם.


התנאים להמרת דוח באזהרה

חשוב להדגיש, כי לא כל בקשה להמרת דוח באזהרה תתקבל. סיכויי קבלת הבקשה תלויים בין היתר בסוג העבירה וחומרתה ועברו התעבורתי של הנהג:

  1. סוג העבירה: ניתן להגיש בקשה להמרת דוח באזהרה רק כאשר מדובר בעבירה מסוג "ברירת משפט" (קנס).

  2. חומרת העבירה: ניתן להגיש בקשה להמרת דוח באזהרה כאשר העבירה קלה באופן יחסי.

  3. ותק נהיגה: על הנהג להיות בעל ותק של 5 שנים לפחות.

  4. עבר תעבורתי נקי: על הנהג להיות נעדר עבירות או הרשעות ב-3 השנים האחרונות.

  5. הודאה בעבירה: כתנאי להמרת הדוח באזהרה על הנהג להודות בביצוע העבירה.


המרת דוח תעבורה לאזהרה בתנאים מחמירים ובעבירות חמורות יותר

עבור עבירות תעבורה מסוימות, כגון שימוש בטלפון נייד, קיימת אפשרות להמיר דוח לאזהרה אך זאת רק בתנאים מחמירים במיוחד. בעבירות אלה, הנהג נדרש לוותק נהיגה של 10 שנים, וחייב להיות ללא כל הרשעות או דוחות אזהרה ב-10 השנים שקדמו למועד קבלת הדוח המקורי.

העבירות הניתנות להמרה בתנאים אלו:

  1. שימוש בטלפון נייד.

  2. עקיפות וסטיות.

  3. מעבר ברמזור אדום.

  4. עבירות מטען.

  5. קיפוח זכות.

  6. נהיגה בשול הדרך.

  7. חציית שטח הפרדה.

  8. נהיגה על אי תנועה מסומן.


מתי לא ניתן להמיר דוח באזהרה? 

ישנן עבירות תעבורה חמורות שבגינן לא יינתן דוח אזהרה בשום מקרה. אלו עבירות המסכנות באופן משמעותי את בטיחות משתמשי הדרך או מפרות באופן בוטה את החוק.

  • כאשר חלפו 30 ימים מקבלת הדוח המקורי.

  • אי ציות לרמזור אדום (למעט במקרים חריגים).

  • עקיפות מסוכנות, במיוחד ליד מעברי חצייה או מפגשי מסילת ברזל, גם הן נחשבות לעבירות חמורות מדי להמרה (למעט במקרים חריגים).

  • נהיגה במהירות מופרזת (מעל 30 קמ"ש מהמותר).

  • גרימת תאונת דרכים.

  • נהיגה ברכב שממנו נשמט מטען או ברכב שהוחלט לאסור את השימוש בו בשל אי-תקינות, כך גם לגבי הובלת מכולה ברכב ללא התקני חיבור מתאימים.

  • עבירות הקשורות לפגיעה בזכויות הולכי רגל או נכים, כגון: אי מתן זכות קדימה במעבר חצייה או חניה במקום המיועד לנכים.


טיפים להגדלת סיכויי ההצלחה:

על מנת להגדיל את סיכויי קבלת הבקשה, עליכם לנמק היטב את בקשתכם תוך צירוף מסמכים רלוונטיים ככל שישנם. כמו כן, עליכם להדגיש את היותכם בעלי עבר תעבורתי נקי ואת חשיבות רישיון הנהיגה עבורכם. בנוסף, כתנאי לקבלת הבקשה הביעו חרטה והתחייבו לנהיגה בטוחה יותר בעתיד.


הגשת בקשה להמרת הדוח באזהרה ובקשתך סורבה?

אם הגשת בקשה להמרת דוח באזהרה, אזי באפשרותך לפעול כך:

  • תשלום הקנס: אפשרות פשוטה, אך כרוכה בתשלום וצבירת נקודות.

  • בקשה לביטול הדוח: אפשרי במקרים מסוימים של טעות או נסיבות מיוחדות.

  • בקשה להישפט: מאפשרת לך להתמודד עם הדוח בבית המשפט. במידה ובחרת באפשרות זו, מומלץ להיות מיוצג על ידי עורך דין העוסק בדיני תעבורה.

 

נקודות חשובות שעליכם לדעת:


  1. חשוב להימנע מתשלום הדוח עד לקבלת תשובה רשמית ממשטרת ישראל. תשלום הדוח נדרש רק אם בקשתכם נדחתה ואינכם מעוניינים להישפט.

  2. נומלץ מאוד להגיש את בקשתכם להמרת הדוח או לביטולו בהקדם האפשרי, רצוי בימים הראשונים לאחר קבלתו. עקבו אחר התהליך ווודאו קבלת תשובה תוך 60 יום. זכרו! הגשת בקשה להמרת הדוח באזהרה אינה עוצרת את ספירת הימים העומדים לרשותכם לצורך הגשת הבקשה להישפט. שימו לב! בכל מקרה, אם חלפו 90 יום מיום ביצוע העבירה אתם מאבדים את הזכות להישפט על העבירה ואף צוברים כפל קנס.

  3. הקפידו לשלוח את כל הבקשות והמסמכים בדואר רשום או באופן מקוון. בכל מקרה, שמרו את אישורי המשלוח וכן העתקים מכל החומרים ששלחתם.

  4. אל תשכחו לשמור ברשותכם את הדוח המקורי, ככל שיעלה צורך בהמשך.


חשיבות הייעוץ המשפטי בכל הנוגע להמרת דוח באזהרה

כאמור, לא כל דוח ניתן להמרה באזהרה, הדבר תלוי בעבירה ובעברו התעבורתי של הנהג. על כל פנים, ניסוח הבקשה דורש ירידה לפרטים תוך ניסוח בהיר וממוקד. לכן, התייעצות עם עורך דין תעבורה מנוסה יכולה להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם בהמרת הדוח באזהרה. מעוניינים להגיש בקשה להמרת דוח באזהרה? זקוקים לייעוץ, ליווי או ייצוג משפטי מעורך דין מומחה לתעבורה? צרו קשר כעת עם עורך דין תעבורה ברוך גדע במספר 055-6601981  או השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר. 

 

Comments


-לקוחות ממליצים-
bottom of page