top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

חציית קו הפרדה רצוף


קו הפרדה רצוף
קו הפרדה רצוף

קו הפרדה רצוף הוא אחד מסימוני הכביש החשובים ביותר. סימון זה, המופיע כקו לבן ואחיד, משמש להפרדה בין נתיבים ולסימון שולי הכביש. חשיבותו של קו הפרדה רצוף נובעת לאור העובדה כי עצם קיומו מונע תאונות דרכים קטלניות, במיוחד אלה הנגרמות מעקיפות. בכתבה הבאה, עורך דין תעבורה ברוך גדע מסביר אודות עבירת חציית קו הפרדה רצוף, מה העונש בגין עבירה זו וכיצד יש להתמודד אם קיבלת הזמנה לדין בגין העבירה.


חציית קו הפרדה רצוף - מה אומרות תקנות התעבורה?


תקנה 36(ג) לתקנות התעבורה קובעת באופן חד-משמעי:

"בכביש המחולק על ידי קו הפרדה רצוף, ישתמש הנוהג ברכב, או בבעל חיים, בצד שמימין לקו ולא יעבור אותו, אלא אם נמצא קו קטעים סמוך לקו ההפרדה בצדו הימני."

משמעות הדבר היא איסור מוחלט על חציית קו הפרדה רצוף, בין אם הדרך פנויה ובין אם לאו.


סוגי קווי הפרדה שחשוב שכל נהג יכיר


  1. קו הפרדה רצוף (לבן): אוסר עקיפה ועצירה לצידו.

  2. קו הפרדה רצוף צהוב: תוחם שולי כביש. עצירת חירום מותרת בצד ימין בלבד.

  3. קו הפרדה רצוף עם קו קטעים לצידו: מאפשר עקיפה בתנאים מסוימים מהצד של הקו המקוטע.

  4. קו קטעים לבן: מפריד בין נתיבים ומאפשר עקיפה כשהדרך פנויה.

  5. קו קטעים צהוב: מסמן נתיב לתחבורה ציבורית או שולי עצירה לתחבורה ציבורית.


מה העונש על חציית קו הפרדה רצוף?

הענישה על חציית קו הפרדה רצוף משתנה ממקרה למקרה. באופן כללי, הענישה מושפעת מעברו התעבורתי של הנהג כמו גם נסיבות המקרה והעבירה, כך למשל:

  • חציית קו הפרדה רצוף:

   - עונש: קנס של 500 ש"ח ו-6 נקודות תעבורה.


  • עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף:

   - עונש: זימון למשפט ו-10 נקודות תעבורה.


  • עקיפה בדרך לא פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף:

   - עונש: זימון למשפט ו-10 נקודות תעבורה.


מה הדין כאשר נהג מתחיל עקיפה בהתאם לחוק בקו קטעים, אך מסיים אותה כשהקו הופך לרצוף?

בית המשפט העליון התמודד עם סוגיה זו וקבע באופן חד-משמעי כי פעולה זו מהווה עבירה על תקנות התעבורה. בפסק דין מכונן בתיק רע"פ 399/91 (בלומנקרנץ נגד מדינת ישראל), הבהיר בית המשפט את עמדתו.

ההחלטה התבססה על תקנה 47(ה)(5), האוסרת חציית קו רצוף אלא אם קיים קו קטעים בצדו הימני. משמעות הדבר היא שגם אם העקיפה החלה באופן חוקי, אסור לחצות את הקו אם אין אפשרות לסיים את העקיפה בטרם הופך הקו לרצוף.

בית המשפט הדגיש כי הסכנה הטמונה בחציית קו רצוף נותרת בעינה, ללא קשר לנסיבות תחילת העקיפה. לפיכך, על הנהגים להיות ערניים לשינויים בסימוני הדרך ולהימנע מעקיפות שעלולות להסתיים בחציית קו רצוף, גם אם החלו באופן חוקי.

 


קיבלתם דוח על חציית קו הפרדה רצוף? קיבלתם הזמנה לדין בבית משפט לתעבורה בשל חציית קו הפרדה?

חציית קו הפרדה רצוף היא עבירת תנועה שבצדה נקודות חובה או הזמנה לדין. הבנת החוק, הפסיקה והכרת השוני בין תתי סעיפי העבירה – בכוחם להביא להקלה משמעותית בעונש ולביטול הנקודות. לכן, אם קיבלת דוח בגין עבירת אי מתן זכות קדימה, העצה החשובה ביותר היא לפנות לעורך דין תעבורה, אשר יבחן את הדוח ויסייע בגיבוש אסטרטגיית ההגנה הטובה ביותר עבורך – וזאת בכדי לשמור על רישיון הנהיגה. כך למשל, ביכולתו של עורך דין תעבורה להעלות טענות בדבר כשלים ראייתיים בדוח, למשל: היעדר תיעוד מיקום השוטר, אופן תיעוד העבירה, שמירת קשר העין של השוטר עם הרכב, מצב התנועה, תנאי הראות בכביש, תיעוד דברי הנהג האם היו נסיבות המצדיקות את חציית קו ההפרדה כגון מפגע בדרך, עצם זר המצוי בכביש או אפילו אדם שהתפרץ לכביש. לסיכום - טיפול בדוח על ידי עורך דין המתמחה בדיני תעבורה, עשוי להביא להפחתה בענישה ובמקרים מסוימים להביא לזיכוי מכל אשמה. לכן, אם קיבלת דוח על עבירה של נסיעה נגד כיוון התנועה - פנה כעת להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981 או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.  

 

Kommentare


-לקוחות ממליצים-
bottom of page