top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

נהיגה ללא רישיון נהיגה


נהיגה ללא רישיון נהיגה
נהיגה ללא רישיון נהיגה

נהיגה ללא רישיון נהיגה היא אחת העבירות החמורות ביותר בפקודת התעבורה. בדרך, כלל בתי המשפט עבירה זו חומרה יתרה, ולכן מרבית התיקים הללו כוללים ענישה משמעותית, בין היתר פסילת רישיון נהיגה לתקופות ארוכות. בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע סוקר את ההיבטים השונים של נהיגה ללא רישיון והענישה הצפויה בגין עבירה זו.


נהיגה ללא רישיון נהיגה – הבסיס החוקי

סעיף 10 לפקודת התעבורה מהווה את הבסיס החוקי לאיסור על נהיגה ללא רישיון נהיגה. להלן לשון החוק:

 

"(א)  לא ינהג אדם רכב מנועי אלא אם הוא בעל רשיון נהיגה תקף לרכב מאותו סוג, שניתן על פי פקודה זו, ולא ינהג אדם אלא בהתאם לתנאי הרשיון זולת אם פוטר מחובת רשיון נהיגה ובמידה שפוטר.
 (ב)  בעל רכב ומי שהשליטה על הרכב בידו לא ירשה לנהוג ברכב למי שאינו רשאי לפי סעיף קטן (א) לנהוג בו, ובלבד שלא יהיה בעל רכב או מי שהשליטה על הרכב בידו, אחראי בעד נהיגתו על ידי אדם שאינו רשאי לנהוג בו, אם הוכיח שנקט בכל האמצעים הסבירים כדי שאותו אדם לא יוכל לנהוג ברכב.
 (ג)   לענין סעיף זה, אין נפקא מינה אם הרכב רשום בארץ או בחוץ-לארץ".

הנה כי כן, בהתאם לחוק אסור לנהוג ברכב ללא רישיון נהיגה תקף לסוג הרכב המסוים. כמו כן, הפקודה אינה פוסחת על מי שהתיר לנהוג ברכב השייך לו או שיש לו שליטה עליו לאדם ללא רישיון.


סוגים שונים של נהיגה ללא רישיון והענישה הצפויה

  • נהיגה ללא רישיון נהיגה מעולם: מדובר במקרה החמור ביותר, שבו נהג הרכב לא הוציא רישיון מעולם. במקרים מסוג זה, התביעה תעתור להשית על הנאשם פסילה לתקופה משמעותית, קנס ומאסר בפועל, גם בעבירה ראשונה. 

  • נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף: מדובר בעיקר במקרים שנהג שוכח לחדש את רישיון הנהיגה שלו. במקרים מסוג זה, העונש תלוי בפרק הזמן שהנהג לא חידש את רישיון הנהיגה. כך למשל: -עד שישה חודשים: דוח ברירת משפט הכולל קנס בסך של 250 ₪ + 8 נקודות. -שישה חודשים עד שנתיים: דוח ברירת משפט הכולל קנס בסך 750 ₪ + 8 נקודות.

-מעל שנתיים: הזמנה לדין + 8 נקודות.


  • נהיגה ללא רישיון מתאים לסוג הרכב: מדובר במצב שבו נהג נוהג ברכב, כאשר אין לו רישיון ספציפי לאותו רכב. למשל: נהג רכב שנוהג בטרקטור. העונש על נהיגה ללא רישיון מתאים לסוג הרכב דומה לעונש של מי שלא הוציא רישיון נהיגה מעולם. יחד עם זאת, הענישה תלויה בפער בין הרישיון הקיים לסוג הרכב בו נהג הנהג, בין יתר שיקולים הענישה.

  • נהיגה בזמן פסילה: נהיגה בזמן פסילה היא אחת מן העבירות החמורות ביותר בפקודת התעבורה. עבירה זו, כוללת ענישה חמורה במיוחד, לרבות ענישה של מאסר בפועל כאשר בעבירה שלא מתבצעת בפעם הראשונה.

  • נהיגה בזמן התליית רישיון: הענישה דיי זהה לנהיגה בזמן פסילה.

השלכות נוספות של נהיגה ללא רישיון

חשוב להדגיש, כי מלבד העובדה שנהיגה ללא רישיון נהיגה מהווה עבירה על פי פקודת התעבורה שבצדה עונשי פסילה, קנס, צבירת נקודות וכו', לעבירה ישנן השלכות בכל הנוגע לנושא הביטוח. שימו לב! במקרה שאדם נוהג ללא רישיון נהיגה, חברת הביטוח תסרב לכסות את הנזק שנגרם עקב התאונה. כמו כן, נהג ללא רישיון נהיגה עשוי להיות מואשם גם בנהיגה ללא ביטוח חובה תקף.


חשיבות הייעוץ המשפטי בכל הנוגע לנהיגה ללא רישיון

אם נתפסתם נוהגים ללא רישיון נהיגה, חשוב מאוד לפנות לעורך דין תעבורה מנוסה – וזאת בשל חומרת העבירה והענישה המחמירה. ביכולתו של עורך דין תעבורה מומחה, לבחון את חומרי החקירה ביסודיות ולגבש את אסטרטגיית ההגנה הטובה ביותר בכדי לסייע לכם בהפחתת העונש למינימום האפשרי. אם קיבלתם דוח או הזמנה לדין על נהיגה ללא רישיון נהיגה על, פנו להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם תוך זמן קצר.


Comments


-לקוחות ממליצים-
bottom of page