top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

סירוב לבדיקת ינשוף


סירוב לבדיקת ינשוף

בשנים האחרונות, המאבק בנהיגה תחת השפעת אלכוהול התעצם משמעותית, כאשר מכשיר הינשוף משמש ככלי המרכזי בידי רשויות האכיפה במלחמתן כנגד נהגים הנוסעים בשכרות. בדיקת ינשוף היא שיטה מהירה ויעילה למדידת רמת האלכוהול בדם הנהג. היא מתבצעת באמצעות מכשיר אלקטרוני המודד את כמות האלכוהול באוויר הנשוף. תוצאות הבדיקה מתקבלות תוך שניות ספורות, מה שמאפשר לשוטרים לזהות במהירות נהגים הנוהגים תחת השפעת אלכוהול. בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע מסביר מהי בדיקת ינשוף וכיצד המחוקק מתייחס למצבים של סירוב לבדיקת ינשוף.


סירוב לבדיקת ינשוף – מה ההשלכות?

אחת הסוגיות המורכבות בהקשר של בדיקות ינשוף היא סירוב לבדיקה. רבים אינם מודעים לכך שסירוב לבדיקת ינשוף נחשב לעבירה חמורה בפני עצמה. על פי סעיף 64ד לפקודת התעבורה, סירוב לבדיקת ינשוף עלול להיחשב כהודאה באשמת נהיגה בשכרות. כלומר, קיימת חזקה לפיה נהג שמסרב לבצע בדיקת שכרות – נחשב כשיכור. להלן לשון החוק:

 

 (א)  סירב נוהג ברכב, או ממונה על הרכב כאמור בפסקה (1) להגדרה "ממונה על הרכב" שבסעיף 64ב, לתת דגימה לפי דרישת שוטר כאמור באותו סעיף, יראו אותו כמי שעבר עבירה לפי סעיף 62(3).
(ב)  סירב ממונה על הרכב כאמור בפסקה (2) להגדרה "ממונה על הרכב" שבסעיף 64ב, לתת דגימה לפי דרישת שוטר כאמור באותו סעיף, דינו – קנס כאמור בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין.
 (ג)   הוראות סעיף זה לא יחולו על נוהג ברכב או על ממונה על הרכב שלא ניטלה ממנו דגימת דם בשל חשש לפגיעה בבריאותו בנסיבות האמורות בסעיף 64ב(ב4).

כמה מילים על רף האכיפה

  • נהגים רגילים: עד 240 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף. יחד עם זאת, חשוב לציין, כי בהתאם לפסיקת בתי המשפט נקבע רף לנהגים רגילים של עד 290 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף. לכן, העבירה נאכפת החל מרף זה.

  • נהגים חדשים וצעירים: עד 50 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף.


מה העונש על נהג שסירב לבצע בדיקת ינשוף

כאמור, נהג שמסרב לבצע בדיקת ינשוף חזקה עליו שנהג כשיכור. לכן, נהג זה צפוי לשלילת רישיון נהיגה לתקופה ממושכת, קנס ובמקרים חמורים אף עבודות שירות או עונש מאסר. לפיכך, נדגיש כי סירוב לבדיקת ינשוף אינו אסטרטגיה מומלצת ועלול להחמיר את מצבו המשפטי של הנהג.


מה עושים כשמתבקשים לבצע בדיקת ינשוף?

  1. שתפו פעולה: הדרך הבטוחה ביותר היא לשתף פעולה עם השוטרים ולבצע את הבדיקה.

  2. אל תתחכמו: ניסיונות לרמות את המכשיר (למשל, נשיפה חלשה) עלולים להיחשב כסירוב.

  3. דווחו על בעיות רפואיות: אם יש לכם בעיה רפואית המונעת נשיפה תקינה, יידעו את השוטר מיד.

  4. הקשיבו להוראות: השוטר מחויב להסביר את הליך הבדיקה ומשמעויותיה. הקשיבו בקשב רב.


יש לכם שאלה הקשורה לבדיקת הינשוף? הוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות?

בעוד שלעתים נהגים חושבים שסירוב יקל עליהם, המציאות המשפטית מוכיחה אחרת. ברוב המקרים, שיתוף פעולה עם רשויות האכיפה והסכמה לבדיקת ינשוף היא הדרך הבטוחה והחכמה ביותר. זכרו! סירוב לבדיקת ינשוף עשויה לייחס לנהג עבירה חמורה של נהיגה בשכרות ומכאן הדרך לפסילת רישיון לתקופה ממושכת קצרה. בסופו של דבר, ההחלטה הטובה ביותר היא להימנע לחלוטין משתיית אלכוהול לפני נהיגה. זו הדרך הבטוחה ביותר להגן על עצמכם ועל אחרים בכביש. אם יש לכם שאלה הקשורה בבדיקת הינשוף או הוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, צרו קשר עם משרדנו במספר 055-6601981 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם. 




Commenti


-לקוחות ממליצים-
bottom of page