top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

התליית רישיון נהיגה


התליית רישיון נהיגה
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה היא סנקציה משמעותית שמשמשת את רשויות האכיפה והחוק בישראל כאמצעי לשמירה על בטיחות בדרכים ומניעת תאונות. בניגוד לפסילת רישיון רגילה, התליה היא פסילה מנהלית לתקופה בלתי מוגדרת, כאשר החזרת הרישיון תלויה בעמידה בתנאים מסוימים. בכתבה זו, עורך דין ברוך גדע מציג סקירה מקיפה של נושא התליית רישיון נהיגה, הסיבות לכך, התהליכים הכרוכים בה, והדרכים להתמודד עמה.


מהי התליית רישיון נהיגה?

התליית רישיון נהיגה היא השעיה זמנית של רישיון הנהיגה. התליית רישיון הנהיגה מתרחשת כאשר הרשויות מטילות ספק בכשירותו של הנהג להמשיך ולנהוג מסיבות בריאותיות או מחמת ביצוע עבירות תנועה רבות וריבוי נקודות. בניגוד לפסילה רגילה, שבה נקבע מועד סיום מראש, בהתליה אין מועד סיום קבוע, והחזרת הרישיון תלויה בפעולות שהנהג נדרש לבצע.


הגופים המוסמכים להתלות רישיון נהיגה

  1. משרד הרישוי.

  2. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד).


שני גופים אלו אחראים על וידוא כשירותם של נהגים, ובסמכותם להתלות רישיונות כאשר מתעורר ספק לגבי כשירות הנהיגה.


הסיבות העיקריות להתליית רישיון נהיגה

  1. צבירת נקודות תעבורה: צבירת נקודות תעבורה היא אחת הסיבות המרכזיות להתליית רישיון נהיגה. כאשר נהג צובר 12 נקודות תעבורה, הוא נדרש לעבור קורס נהיגה נכונה, המכונה גם קורס נהיגה מונעת. מטרת הקורס היא לשפר את מיומנויות הנהיגה ולהגביר את המודעות לבטיחות בדרכים. חשוב לציין כי לנהג ניתנת תקופה של שישה חודשים להשלים את הקורס. אם הנהג לא משלים את הקורס במסגרת זמן זו, רשויות הרישוי עלולות להתלות את רישיון הנהיגה שלו. התליה זו נמשכת עד להשלמת הקורס הנדרש, ומטרתה לעודד את הנהג לקחת אחריות על התנהגותו בכביש ולשפר את כישורי הנהיגה שלו.

  2. בעיות רפואיות: בעיות רפואיות מהוות סיבה משמעותית נוספת להתליית רישיון נהיגה. כאשר מתעורר ספק לגבי כשירותו הרפואית של נהג, הרשויות עשויות לדרוש בדיקות נוספות או מסמכים רפואיים. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) משחק תפקיד מרכזי בתהליך זה. אם נהג אינו מתייצב לבדיקות הרפואיות שנקבעו לו במרב"ד, או אם הוא נמנע מלהמציא את המסמכים הרפואיים הנדרשים, רשויות הרישוי עלולות להתלות את רישיונו. מטרת הליך זה היא להבטיח כי כל הנהגים על הכביש הם בעלי כשירות רפואית מלאה לנהיגה, ובכך לשמור על בטיחותם ועל בטיחות שאר משתמשי הדרך. ההתליה במקרים אלו נמשכת עד אשר הנהג מספק את המידע הרפואי הנדרש או עובר את הבדיקות הנחוצות להוכחת כשירותו לנהיגה.

 

תהליך ההתליה והחזרת הרישיון

  • הודעה מוקדמת: הנהג מקבל הודעה על הצורך בביצוע פעולה מסוימת (כגון השתתפות בקורס או ביצוע בדיקה רפואית).

  • תקופת חסד: ניתנת תקופה מוגדרת לביצוע הפעולה הנדרשת.

  • התליה: אם הפעולה לא בוצעה, הרישיון מותלה.

  • ביטול ההתליה: מתבצע לאחר השלמת הדרישות (למשל, סיום קורס או קבלת אישור רפואי).


השלכות של נהיגה בזמן התליית רישיון

נהיגה בזמן שהרישיון מותלה נחשבת לעבירה חמורה וזאת בדומה לנהיגה בזמן פסילה. נהג אשר נתפס נוהג צפוי לענישה מחמירה כגון: פסילת רישיון, קנס, מאסר על תנאי, אי כיסוי ביטוחי במקרה של תאונה ולעתים - אף עונש מאסר בפועל או עבודות שירות.


כיצד להתמודד עם התליית רישיון נהיגה

  • פעולה מהירה: מלאו אחר הדרישות שהובילו להתליה בהקדם האפשרי.

  1. בקשת דחייה: ניתן להגיש בקשה לדחיית ההתליה פעם אחת עבור כל קורס נדרש.

  • ייעוץ משפטי: פנייה לעורך דין תעבורה מומחה יכולה לסייע בזיהוי שגיאות בהליך ההתליה וכן בביטול התליה בזמן ההמתנה לשליחת מסמכים למרב"ד.


חשיבות הייעוץ המשפטי

עורך דין תעבורה מנוסה מהווה גורם משמעותי בהתמודדות עם התליית רישיון נהיגה. תפקידו מתחיל בניתוח מעמיק של המקרה, תוך בחינה יסודית של כל פרט ופרט והערכה מקצועית של אפשרויות הפעולה העומדות בפני הלקוח. בהמשך, עורך הדין יעניק ייצוג מקצועי ללקוח מול משרד הרישוי והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד). חלק חשוב מתפקידו של עורך הדין הוא להדריך את הלקוח כיצד להימנע מטעויות העלולות להחמיר את מצבו, ולספק ייעוץ מדויק לאורך כל התהליך. במקרים של הרשעה בנהיגה בזמן התליה, עורך הדין יפעל להפחתת העונשים, תוך ניצול מיומנויותיו בניהול משא ומתן והכרתו המעמיקה בשיקולי בית המשפט.



קיבלת הודעה על התליית רישיון הנהיגה? זקוקים לייעוץ ליווי או ייצוג משפטי מעורך דין תעבורה?

עורך דין ברוך גדע, מומחה בתחום דיני התעבורה, מציע סיוע מקצועי ומקיף בכל סוגיה הקשורה להתליית רישיון נהיגה. עם ניסיונו העשיר, עו"ד גדע בוחן באופן של כל מקרה ומעריך את אפשרויות הפעולה בהתאם לכל סוגיה משפטית שבטיפולו. עורך דין ברוך גדע מייצג את לקוחותיו בנחישות מול רשויות הרישוי והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד), תוך שימוש בידע המעמיק אותו צבר במרוצת השנים.

יש לך שאלה הקשורה להתליית רישיון נהיגה? נקלעת למצב משפטי מורכב? צור קשר עוד היום לייעוץ ראשוני:

055-6601981  או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.

Comments


-לקוחות ממליצים-
bottom of page