top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

כמה נקודות זה שלילה?


כמה נקודות זה שלילה?
כמה נקודות זה שלילה?

שיטת הניקוד בישראל המופעלת על ידי משרד הרישוי, משפיעה על מיליוני נהגים. השאלה "כמה נקודות זה שלילה?" היא קריטית להבנת ההשלכות של עבירות תנועה. בכתבה זו, עורך דין ברוך גדע מסביר בקצרה אודות שיטת הניקוד בישראל תוך מתן דגש על השאלה כמה נקודות יכולות להוביל לשלילת רישיון הנהיגה.


כמה נקודות זה שלילה? מדריך מקיף לשנת 2024

 

שיטת הניקוד בישראל, המופעלת על ידי משרד הרישוי, משפיעה על מיליוני נהגים. השאלה "כמה נקודות זה שלילה?" היא קריטית להבנת ההשלכות של עבירות תנועה. במדריך זה נפרט את המערכת, ונסביר כמה נקודות יכולות להוביל לשלילת רישיון.

 

כמה נקודות זה שלילה? פירוט מדורג:

 

  1. 0-10 נקודות: לא מובילות לשלילה. הנקודות נמחקות אוטומטית לאחר שנתיים.

  2. 12-22 נקודות: עדיין לא שלילה, אך נדרש קורס נהיגה מונעת בסיסי.

  3. 24-34 נקודות: לא שלילה מיידית, אך נדרש קורס נהיגה מונעת מתקדם.

  4. 36 נקודות: זהו הסף לשלילה! הרישיון נשלל ל-3 חודשים.

  5. 72 נקודות או 36 נקודות נוספות תוך 6 שנים: שלילה ממושכת של 9 חודשים.

 

כמה נקודות זה שלילה לנהג חדש?

למרות שאין כללים שונים בשיטת הניקוד לנהגים חדשים, ישנה החמרה משמעותית באכיפה:

  • כמעט כל עבירה עלולה להוביל לדרישה להוצאת רישיון מחדש.

  • המשטרה מקפידה על אכיפה מחמירה כנגד נהגים חדשים.

  • מומלץ לנהגים חדשים להתייעץ מיידית בכל מקרה של קבלת דוח או צבירת נקודות.

 

למה חשוב לדעת כמה נקודות זה שלילה

ידיעת הסף לשלילה מאפשרת לנהגים לנקוט משנה זהירות ולמנוע הצטברות נקודות מיותרת. הבנת המערכת מאפשרת לנהגים לתכנן מראש כיצד להימנע מהגעה לסף השלילה. בנוסף, בעת קבלת דוח, ידיעת ההשלכות מסייעת בקבלת החלטות מושכלת האם לשלם את הדוח או להגיש בקשה להישפט, המרה באזהרה וכו'.

 

טיפים להימנעות משלילת רישיון ומתי שלילת רישיון אינה חוקית

 

ישנם מספר טיפים חשובים להימנעות משלילת רישיון. חשוב לבדוק את מצב הנקודות שלכם באופן קבוע. כיום, בדיקת נקודות מתאפשרת בסניפי סופר פארם במכשיר ה"רישיומט". יתרה מכך, במחצית השניה של שנת 2024 בדיקת נקודות תעבורה מתאפשרת באמצעות האתר הממשלתי GOV.IL.

חשוב להזכיר, כי כי ייתכנו מצבים שבהם קיבלתם דוח מצלמה אולם לא ידעתם על עצם קיומו וזאת מכיוון שלא אתם נהגתם ברכב. לכן, קיימת חשיבות מכרעת בבדיקת מצב הנקודות מעת לעת. בכל מקרה של קבלת דוח, שקלו התייעצות עם עורך דין תעבורה. בנוסף, אם צברתם נקודות, השתתפו בקורסים הנדרשים בהקדם. הדרך הטובה ביותר להימנע משלילה היא כמובן נהיגה זהירה ועמידה בחוקי התנועה.

חשוב לדעת שגם כשצברתם מספיק נקודות לשלילה, ייתכן שהפסילה אינה חוקית. במקרה של פסילה ל-3 חודשים, אם הנקודות נצברו במשך יותר מ-4 שנים ולא נשלחה דרישה לאמצעי תיקון, הפסילה עשויה להיות לא חוקית. כמו כן, בפסילה ל-9 חודשים, אם הנקודות נצברו במשך יותר מ-6 שנים ללא דרישות לאמצעי תיקון, גם אז ייתכן שהפסילה אינה חוקית.

 

יש לכם שאלה הקשורה בדיני תעבורה? קיבלתם דוח תנועה ובצדו נקודות חובה?

הבנת התשובה לשאלה "כמה נקודות זה שלילה?" היא קריטית לכל נהג בישראל. שמירה על ערנות לגבי מצב הנקודות שלכם והתנהלות נכונה בכביש יכולות לסייע לכם לשמור על רישיון הנהיגה שלכם ולהימנע מהשלכות חמורות. יחד עם זאת, אם קיבלתם דוח תנועה ובצדו נקודות, אל תמהרו לשלם את הדוח שכן הדבר עלול להוביל לצבירת נקודות וכפי שצוין – לסנקציות מאת משרד הרישוי. לכן, אם יש לכם שאלה הקשורה בדיני תעבורה או קיבלתם דוח תנועה ובצדו נקודות חובה, אל תהססו ליצור קשר עם משרדנו. עורך דין ברוך גדע, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ובעל ניסיון עשיר בטיפול בדוחות תנועה על כל סוגיהם. אם קיבלת דוח תנועה,  דע כי במרבית המקרים, ניתן למחוק את הנקודות! למידע נוסף והערכת סיכויי ההצלחה פנה כעת להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981  או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.


Comments


-לקוחות ממליצים-
bottom of page