top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

נהיגה בקלות ראש


נהיגה בקלות ראש
נהיגה בקלות ראש

נהיגה בקלות ראש היא עבירת תעבורה המתייחסת למגוון מצבים שבהם נהג מפגין חוסר אחריות או רשלנות בכביש. עבירת נהיגה בקלות ראש מעוגנת בסעיף 62(2) לפקודת התעבורה אשר מהווה הלכה למעשה מעין כ"סעיף סל" הכולל מגוון רחב של התנהגויות המסכנות את נהג הרכב ומשתמשי הדרך. כאן המקום לציין, כי קיימת פסילת מינימום בגין מי שמואשם בעבירה זו ולכן, ישנה חשיבות מכרעת להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה מנוסה אם הואשמתם בגין עבירה זו.

 

נהיגה בקלות ראש – מה אומר החוק?

עבירת נהיגה בקלות ראש ממוקמת בסעיף 62(2) לפקודת התעבורה. להלן לשון החוק:

"העובר אחת העבירות האלה, דינו – מאסר שנתיים או קנס כאמור בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן – חוק העונשין) ואם העבירה היא עבירת קנס שדן בה בית המשפט – קנס פי 1.25 מהקנס האמור בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין, ואם הוא בעל היתר הפעלה כהגדרתו בסעיף 16ד – קנס כאמור בסעיף 61(א)(4) לחוק האמור:
(2)   נוהג רכב בדרך קלות ראש, או ברשלנות, או במהירות שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור, אף אם היא פחותה מן המהירות המקסימלית שנקבעה, או מי שמפעיל רכב עצמאי במהירות כאמור;

 

 

דוגמאות למצבים הנחשבים לנהיגה בקלות ראש:

כאמור, נהיגה בקלות ראש מהווה "סעיף סל" הכולל מגוון התנהגויות. להלן מספר דוגמאות אשר בגינן התביעה עשויה לייחס לנאשם סעיף זה:

  1. נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים

  2. נהיגה במהירות מופרזת המסכנת באופן מיידי

  3. זגזוג פרוע בין נתיבים

  4. התעלמות מתמרורים ורמזורים

 

מה ההבדל בין נהיגה בקלות ראש לנהיגה בחוסר זהירות

חשוב להבחין בין שתי עבירות אלו:

  1. נהיגה בקלות ראש: עבירה חמורה יותר, עלולה להוביל ופסילת רישיון. קיים עונש פסילה מינימלי בחוק.

  2. נהיגה בחוסר זהירות: עבירה "קלה" יותר, בדרך כלל מסתיימת בקנס ולא בהכרח בפסילת רישיון, הדבר תלוי נסיבות.

 

 

מה העונש על נהיגה בקלות ראש?

העונש על נהיגה בקלות ראש נע בין פסילת רישיון נהיגה, קנס כספי ועד שנתיים מאסר (במקרים חריגים ומאוד חמורים). גורמים המשפיעים על חומרת העונש הם נסיבות העבירה, תוצאות העבירה - למשל האם נגרם נזק בגוף או ברכוש וכמובן - עברו התעבורתי של הנהג.

 

 

פסילת רישיון נהיגה בגין נהיגה בקלות ראש

ישנם מספר תרחישים לפסילת רישיון נהיגה. שימו לב! אם הוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש מדובר מדובר בעבירה שמחייבת בפסילת מינימום על פי חוק על פי הפירוט הבאה: 

  1. מינימום 2 חודשי פסילה: אם הנהג הורשע בעבירה דומה בשנתיים האחרונות.

  2. מינימום 3 חודש פסילה: אם נגרמה תאונה עם נזק לאדם או רכוש.

  3. מינימום שנת פסילה: אם נגרמה תאונה עם נפגעים והנהג הורשע בעבירה דומה בשנתיים האחרונות.

 

נהיגה בקלות ראש כגורם לתאונות דרכים

כאשר נהיגה בקלות ראש גרמה לתאונת דרכים, העונש עלולים להיות חמור, אולם הדבר בהחלט תלוי בעברו התעבורתי של הנהג ונסיבות המקרה הספציפי. בית המשפט יכול להטיל על הנהג פסילת רישיון, קנס ובמקרים חריגים עונש מאסר / עבודות שירות.

 

 

חשיבות הייצוג המשפטי בעבירות נהיגה בקלות ראש

הוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש? פנייה לעורך דין תעבורה מנוסה היא קריטית בשלב זה. ביכולתו של עורך דין תעבורה מומחה לנתח את פרטי המקרה ולזהות כשלים בראיות ובעבודת היחידה החוקרת, כך שלבסוף סעיף החיקוק יתוקן לעבירה קלה יותר, כמו נהיגה בחוסר זהירות, דבר שיכול להקל בעונש ובתקופת הפסילה בצורה משמעותית. יתרה מכך, עורך דין תעבורה מכיר היטב את הפסיקה העדכנית וכן את נהלי בתי המשטרה, ויגבש עבורך אסטרטגיית הגנה כבר בשלב הראשוני. זכרו! ההבדל בין נהיגה בקלות ראש לעבירות תעבורה אחרות עשוי להיות דק, וייצוג משפטי מקצועי יכול להיות ההבדל בין שלילת רישיון ממושכת לבין קנס מינורי. לכן, התייעצות עם עורך דין תעבורה מיד עם קבלת כתב האישום היא צעד חיוני בהגנה על זכויותיכם ועתידכם כנהגים. אם קיבלת כתב אישום או הזמנה לדין בגין עבירת נהיגה בקלות ראש, פנה להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.

Comments


-לקוחות ממליצים-
bottom of page