top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

נהיגה שלא בימין הדרך


נהיגה שלא בימין הדרך
נהיגה שלא בימין הדרך

נהיגה שלא בימין הדרך היא עבירת תנועה המעוגנת בשני סעיפים מרכזיים בתקנות התעבורה, כפי שיפורט בהמשך. עבירה זו, משפיעה באופן ישיר על בטיחות הנהגים ועל זרימת התנועה. בכתבה הבאה, עורך דין תעבורה ברוך גדע מספק מידע מקיף על העבירה, השלכותיה מבחינת הענישה והאפשרויות העומדות בפני נהגים שקיבלו דוח בגין נהיגה שלא בימין הדרך.

 

נהיגה שלא בימין הדרך – הבסיס החוקי

עבירה של נהיגה שלא בימין הדרך מעוגנת בעיקר בשני סעיפים מרכזיים בתקנות התעבורה:

  • תקנה 35 קובעת: "נוהג רכב ישתמש ככל האפשר בצדו הימני הקיצוני של הכביש, אף בכביש חד-סטרי, או בצדו הימני הקיצוני של הנתיב המיועד לאותו סוג רכב, הכל בכפוף להוראות חלק זה."

  • תקנה 46(א) מתייחסת למצבים של כביש צר וקובעת: "שני כלי רכב הבאים מכיוונים נגדיים בכביש שאינו רחב במידה מספקת למעבר חפשי של שניהם, יפחיתו הנוהגים ברכב את מהירות נסיעתם ויימינו את רכבם ככל האפשר לשפת הכביש ולפי הצורך אף מעבר לשפת הכביש, עד כדי בטחון מפני התנגשות."

 

מה העונש על נהיגה שלא בימין הדרך?

העונש על עבירה זו כולל קנס של 250 ₪ ו-6 נקודות לחובת הנהג. חשוב להדגיש כי צבירת נקודות עלולה להוביל לאמצעי תיקון משמעותיים יותר, כגון קורסים חובה או אף פסילת רישיון נהיגה. לכן, חשוב להתייחס לכל דו"ח ברצינות ולשקול בכובד ראש את האפשרויות העומדות בפניכם. להלן ההשלכות הגלומות בצבירת נקודות תעבורה, בהתאם לשיטת הניקוד:

  • נהג שצבר 12-22 נקודות: עליו לעבור קורס נהיגה נכונה בסיסי.

  • נהג שצבר 24-34 נקודות: עליו לעבור קורס נהיגה נכונה מתקדם.

  • נהג שצבר 36-72 נקודות: רישיונו ייפסל ל-3 חודשים ומבחן תיאוריה.

  • נהג שצבר 72 נקודות: רישיונו ייפסל ל-9 חודשים, כמו כן עליו לבצע מבחן תאוריה, מבחן מעשי, ומעבר בדיקות במכון הרפואי.

 

מהן האפשרויות העומדות בפני נהג שקיבל דוח על נהיגה שלא בימין הדרך?

היות שעבירת נהיגה שלא בימין הדרך נחשבת לעבירה מסוג ברירת משפט, אזי לנהג ישנן 3 אפשרויות להתמודדות עם הדוח:

 

  1. תשלום הדו"ח: זוהי האפשרות הפשוטה ביותר, אך היא גוררת עמה צבירת נקודות באופן אוטומטי.

  2. בקשה להמרת הדו"ח לאזהרה: אפשרות זו אינה מומלצת בדרך כלל, שכן היא דורשת הודאה בביצוע העבירה ואינה מובטחת. חשוב להדגיש כי אם תבקשו להמיר את הדו"ח לאזהרה ובקשתכם תידחה, אזי הדבר יפגע באפשרותכם להישפט בהמשך, היות שהודאתם בביצוע העבירה.

  3. בקשה להישפט: זוהי לרוב האפשרות המומלצת ביותר. היא מאפשרת לנהג להילחם על זיכוי בבית המשפט או מחיקת הנקודות. עם זאת, חשוב להבין את ההליך המשפטי ולשקול את היתרונות של ייצוג משפטי מקצועי.

 

ההליך המשפטי בבית המשפט לתעבורה

אם בחרתם להישפט, חשוב להדגיש כי ההליך המשפטי כולל מספר שלבים בהתאם לחוק סדר הדין הפלילי:

  1. דיון הקראה: בשלב זה, בית המשפט יקריא את כתב האישום ואתם תתבקשו להודות או לכפור בעבירה.

  2. דיון הוכחות: אם כפרתם בעבירה, יתקיים דיון הוכחות בו השוטר שרשם את הדו"ח יעיד. אתם או עורך הדין שלכם תוכלו לחקור אותו בחקירה נגדית.

  3. סיכומים והכרעת דין: לאחר שמיעת העדויות, שני הצדדים יסכמו את טענותיהם, ובית המשפט ייתן את הכרעת הדין.

  4. טיעונים לעונש וגזר דין – ככל שבית המשפט הרשיע את הנאשם, אזי יתקיים דיון ובו ישמעו טיעונים לעניין העונש.


הנה כי כן, בעוד שייצוג עצמי חוסך בעלויות הכספיות, הרי שייצוג על ידי עורך דין תעבורה מיומן בהכרח ישפר את סיכויי ההצלחה שלכם. עורך דין הבקיא בתחום התעבורה, יזהה כשלים בדו"ח ובהתאם ינהל משא ומתן עם התביעה, בכדי להשיג עבורכם את התוצאה הטובה ביותר.

 

מיתוס שחייב להכיר – התובע לא חייב לכם כלום

חשוב להיזהר ממיתוסים נפוצים בנוגע להליכים משפטיים בתחום התעבורה. לדוגמה, רבים שוגים לחשוב שתובעים תמיד מוכנים להגיע להסדרי טיעון. במציאות, תובעים עמוסים ומוגבלים ביכולתם להציע הסדרים ללא סיבה מוצדקת.

כמו כן, יש לזכור כי בתי המשפט לתעבורה עמוסים מאוד, ותובעים מטפלים במספר רב של תיקים ביום. לכן, חשוב להגיע מוכנים ועם ייצוג מתאים כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם.

 

חשיבות הייצוג המשפטי על ידי עורך דין תעבורה במקרה של נהיגה שלא בימין הדרך

נהיגה שלא בימין הדרך הינה עבירה המשבשת את זרימת התנועה. לא בכדי, בגין עבירה זו קיימות 6 נקודות. לכן, במקרה של קבלת דו"ח, מומלץ לשקול בכובד ראש את האפשרויות העומדות בפניכם ולהתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום התעבורה. אם קיבלתם דוח בגין נסיעה שלא בימין הדרך – אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר. לכל שאלה הקשורה בעבירה זו ודוחות תנועה בכלל, משרדנו זמין לרשותכם במספר 055-6601981 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

 

Kommentarer


-לקוחות ממליצים-
bottom of page