top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

נהיגה שלא בכיוון החץ


נהיגה שלא בכיוון החץ
נהיגה שלא בכיוון החץ

בטיחות בדרכים היא נושא קריטי המשפיע על כולנו. אחד המרכיבים החשובים בשמירה על הבטיחות הוא הציות לסימוני התנועה, ובפרט לחיצים המסומנים על הכביש. כפועל יוצא, נהיגה שלא בכיוון החץ מהווה עבירה אשר מי שמבצע אותה צפוי לקבל דוח מסוג ברירת משפט. בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע מסביר מהי עבירת נהיגה שלא בכיוון החץ תוך בחינת האפשרויות המשפטיות העומדות למי שנתפס מבצע עבירה זו.


נהיגה שלא בכיוון החץ – תקנה 36(ד) לתקנות התעבורה

נהיגה שלא בכיוון החץ נגזרת מתקנה 36(ד) לתקנות התעבורה. תקנה זו, מחייבת נהגים לנסוע בהתאם לסימוני החץ על הכביש, הן בכניסה לצומת והן ביציאה ממנו. להלן לשון התקנה:  

"(ד) בכביש המחולק לנתיבים שבהם סומנו חצים המובילים לצומת, לא ייכנס הנהג לצומת, לא יעבור בו ולא יצא ממנו אלא בכיוון חץ שסומן בנתיב שממנו נכנס לצומת; לעניין תקנת משנה זו, 'צומת' – לרבות מפגש עם כביש אחר".

מה העונש על נהיגה שלא בכיוון החץ?

העונש על נהיגה שלא בכיוון החץ הנו דוח מסוג ברירת משפט, הגורר עמו קנס בסך 500 ₪ וכן 6 נקודות תעבורה. 


נהיגה שלא בכיוון החץ – מהן ההשלכות על רישיון הנהיגה? 

נהיגה שלא בכיוון החץ המסומן בנתיב היא עבירת תנועה, הנושאת עמה מגוון השלכות. מעבר לקנס הכספי המיידי של 500 ₪ חשוב להדגיש כי עבירה זו גוררת עמה 6 נקודות במשרד הרישוי. כאן המקום לציין, כי בהתאם לשיטת הניקוד:

  • נהג שצבר 12-22 נקודות: עליו לעבור קורס נהיגה נכונה בסיסי.

  • נהג שצבר 24-34 נקודות: עליו לעבור קורס נהיגה נכונה מתקדם.

  • נהג שצבר 36-72 נקודות: רישיונו ייפסל ל-3 חודשים ומבחן תיאוריה.

  • נהג שצבר 72 נקודות: רישיונו ייפסל ל-9 חודשים, כמו כן עליו לבצע מבחן תאוריה, מבחן מעשי, ומעבר בדיקות במכון הרפואי.


קיבלת דוח על נהיגה שלא בכיוון החץ?

כאמור, עבירת נהיגה שלא בכיוון החץ המסומן בנתיב היא עבירה חמורה הגוררת קנס כספי של 500 ₪ וצבירה של 6 נקודות תעבורה. אם קיבלת דוח על נהיגה שלא בכיוון החץ, עומדות לרשותך שלוש אפשרויות:

 

  1. תשלום הקנס: אפשרות מהירה ופשוטה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שתשלום הקנס מהווה הודאה בביצוע העבירה ומוביל לצבירת הנקודות. זוהי האפשרות הפשוטה ביותר, לא בהכרח הטובה ביותר. בוודאי כאשר מדובר בנהג שצבר לחושתו נקודות.  

  2. בקשה להמרה באזהרה: אפשרות זו מאפשרת להימנע מתשלום הקנס מצבירת הנקודות. עם זאת, הקריטריונים להמרת דוח באזהרה מחמירים ואין חובה לאשר את הבקשה אלא הדבר נתון לשיקול דעתה של התביעה. בנוסף, הגשת בקשה להמרה באזהרה מחייבת הודאה בביצוע העבירה, מה שעלול להיות בעייתי אם הבקשה נדחית והנהג מעוניין להישפט בהמשך. זוהי אפשרות שכדאי לשקול אם זו העבירה הראשונה או אם יש נסיבות מקלות מיוחדות.

  3. בקשה להישפט: אפשרות זו מעניקה לנהג הזדמנות להציג את גרסתו בבית המשפט ולנסות להביא לביטול הדו"ח או להפחתת העונש. היתרון המרכזי הוא האפשרות להימנע מהרשעה ומצבירת הנקודות. עם זאת, הליך זה דורש השקעת זמן ומאמץ, ולעיתים גם הוצאות משפטיות. זוהי האפשרות המומלצת אם הנהג מאמין שיש לו טענות הגנה חזקות או אם ההשלכות של צבירת הנקודות עלולות להיות חמורות במיוחד עבורו. יחד עם זאת, חשוב שלא לפעול באופן עצמאי אלא להיעזר בעורך דין הבקיא בדיני תעבורה.


קיבלת דוח על נהיגה שלא בכיוון החץ? זקוק לייעוץ או ייצוג משפטי?

כפי שהוזכר, נהיגה שלא בכיוון החץ היא עבירה שעלולה להשפיע משמעותית על עתידו של הנהג ורישיון הנהיגה שלו. בעוד שקיימות מספר אפשרויות להתמודדות עם הדו"ח, פנייה לעורך דין תעבורה מנוסה מציעה את הסיכוי הטוב ביותר להשיג תוצאה אופטימלית בדמות ביטול הנקודות או זיכוי.

עורך דין תעבורה מנוסה מביא עמו יכולות וכלים חיוניים להתמודדות עם הדו"ח. ביכולתו של עורך דין תעבורה לזהות כשלים בדוח ובראיות התביעה, דבר שעשוי להיות קריטי בהגנה על הנהג. כמו כן, ניסיונו במשא ומתן עם התביעה מאפשר לו להשיג את הסדר הטיעון הטוב ביותר עבורך. בנוסף, הייצוג המקצועי בבית המשפט מבטיח כי זכויות הנהג יישמרו וכי טיעוניו יוצגו באופן המיטבי.  לכן, אם קיבלתם דוח על נהיגה שלא בכיוון החץ – אל תהססו לפנות לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני. עורך דין ברוך גדע מתמחה בדיני התעבורה ולו הצלחות רבות בתחום. אם קיבלתם דוח בגין עבירה זו, צרו קשר עם משרדנו במספר 055-6601981 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.  

Comentários


-לקוחות ממליצים-
bottom of page