top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

נסיעה באין כניסה


תמרור אין כניסה
נסיעה באין כניסה

נהיגה היא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של רובנו, אך עם החופש שמעניק הרכב הפרטי מגיעה גם אחריות גדולה. אחת העבירות השכיחות, אך לעתים מוערכות בחסר, היא נסיעה באין כניסה. עבירה זו, מתרחשת כאשר נהג נכנס לכביש בניגוד לתמרור אין כניסה. בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע מסביר מה המקור החוקי לעבירת נסיעה באין כניסה, מה העונש בגין עבירה זו וכיצד יש לפעול אם קיבלת דוח על נסיעה באין כניסה.


נסיעה באין כניסה – המקור החוקי

עבירת נסיעה באין כניסה נגזרת מתקנה 22 לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961 שכותרתה "ציות לתמרורים". מדובר בתקנה כללית המחייבת את הנהגים לציית להוראות התמרורים וממנה נגזרת חובת הציות כאמור. להלן לשון התקנה:


(א)  עובר דרך חייב לקיים את ההוראות הניתנות בתמרור, אולם תהיה הגנה טובה לנאשם אם יוכיח שהתמרור הוצב, סומן או נקבע שלא כדין.
(ב)  האותות הניתנים על ידי רמזור, למעט אור צהוב מהבהב, יהיו עדיפים על כל תמרור הקובע מתן זכות קדימה.

מה העונש על נסיעה באין כניסה? 

למרות שרבים עשויים לתפוס נסיעה באין כניסה כעבירה קלה, עבירה זו נחשבת לעבירה ברמת חומרה בינונית מבחינת הענישה. לא מדובר בעבירה מסוג הזמנה לדין, אלא בעבירה מסוג ברירת משפט, כלומר - אין חובה להתייצב בבית המשפט אם קיבלת דוח על העבירה, אלא באפשרותך לשלם את הדוח או להגיש בקשה להישפט. על כל פנים, מבחינה מעשית, העונש על נסיעה באין כניסה הנו קנס בסך של 500 ₪ ו-6 נקודות.


דוח על נסיעה באין כניסה - מהן האפשרויות?

אם קיבלת דוח על נסיעה באין כניסה, עומדות בפניך שלוש דרכי פעולה עיקריות, כאשר כל אחת מהן נושאת השלכות שונות ולכן חשוב להבין אותן היטב לפני קבלת החלטה:


  1. תשלום הקנס: זוהי האפשרות הפשוטה ביותר, אך לא בהכרח הטובה ביותר. בתשלום הקנס, הנהג מקבל את 6 הנקודות שנרשמו לו ומודה למעשה בביצוע העבירה. חשוב לזכור שלאחר תשלום הקנס, אין אפשרות לערער או לבקש להישפט (למעט במקרים חריגים מאוד). זו אפשרות מהירה, אך עלולה להיות בעייתית לנהגים עם עבר תעבורתי מכביד, לאור שיטת הניקוד וצבירת הנקודות אשר עלולות להוביל לשלילת רישיון או אמצעי תיקון אחרים.

  2. הגשת בקשה לביטול הדוח: תוך 30 יום מקבלת הדו"ח, ניתן להגיש בקשה לביטול הדוח. את הבקשה יש להגיש למרכז פניות נהגים בדואר רשום או באופן מקוון באתר האינטרנט. יש לצרף לבקשה את תצלום הדו"ח וראיות התומכות בטענות הביטול. אפשרות נוספת היא בקשה להמרת הדו"ח באזהרה. המרה באזהרה בעבירה זו אפשרית לנהגים ותיקים ללא הרשעות בשנים האחרונות. למשל, נהגים עם ותק של 10 שנים ללא הרשעות או 7 שנים עם ותק וללא הרשעות ב-5 השנים האחרונות.

  3. בקשה להישפט: נהג שקיבל קנס על נסיעה באין כניסה רשאי להגיש בקשה להישפט בבית המשפט לתעבורה תוך 90 יום מקבלת הדוח. חשוב לשקול אפשרות זו בחיוב, במיוחד אם יש צברתם לחובתכם נקודות. עם זאת, שימו לב שאם יש לכם היסטוריה של עבירות תנועה או הרשעות קודמות בנסיעה באין כניסה, הרשעה בבית המשפט עלולה להוביל לעונש חמור יותר מהקנס המקורי. לכן, קיימת חשיבות בפניה לעורך דין תעבורה מנוסה טרם קבלת ההחלטה אם להישפט ולא להתייצב בבית המשפט באופן עצמאי, מתוך תקווה שהדברים יסתדרו.


קיבלת דוח על נסיעה באין כניסה? מתלבטים אם להגיש בקשה להישפט? צרו קשר כעת

נסיעה באין כניסה היא עבירה שאין להקל בה ראש, היות שעבירה זו כוללת 6 נקודות, מלבד תשלום הקנס. אם אתם מתלבטים אם להגיש בקשה להישפט, פניה לעורך דין תעבורה קריטית עבורכם, במיוחד אם צברתם לחובתכם עבירות תנועה נוספות בעבר. ביכולתו של עורך דין תעבורה מנוסה לבחון את הדוח בעין מקצועית, לאתר כשלים ראייתיים בעבודת השוטר, לבחון האם התמרור הוצב כדין ולשכלל את סיכויי ההצלחה בהתאם לעברכם התעבורתי ונסיבות ביצוע העבירה במטרה להביא למחיקת הנקודות. לכן, אם קיבלתם דוח על נסיעה באין כניסה – אל תהססו לפנות לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני. עורך דין ברוך גדע, מומחה למשפט פלילי ודיני תעבורה ולו מוניטין וניסיון רב בתחום. אם קיבלתם דוח בגין עבירה זו,  צרו קשר ישיר עם עו"ד ברוך גדע במספר 055-6601981 או השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר. 


Comments


-לקוחות ממליצים-
bottom of page