top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

נסיעה על המדרכה


נסיעה על המדרכה
נסיעה על המדרכה

המדרכה היא מרחב המיועד להולכי רגל, מקום שבו אמורים להרגיש בטוחים ומוגנים מתנועת כלי רכב. אולם, לעתים נהגים בוחרים לנסוע על המדרכה, מסכנים בכך הולכי רגל ומפרים את הוראות החוק. בכתבה הבאה, עורך דין תעבורה ברוך גדע מסביר כל מה שחשוב לדעת על נסיעה על המדרכה - העבירה והעונש הקבוע בצדה.


נסיעה על המדרכה – מה אומרות תקנות התעבורה?

נסיעה על המדרכה אסורה על פי תקנות התעבורה. עם זאת, תקנה 38 א' לתקנות התעבורה מגדירה באילו מקרים מותר לכלי רכב לעלות על המדרכה:

  • כניסה או יציאה מחצרות

  • כניסה או יציאה מחניונים

  • מעבר בלבד ולא לצורך המשך נסיעה


מה העונש על נהיגה על מדרכה?

העונש על עבירה של נהיגה על המדרכה, הוא קנס כספי בסך 250 ₪ וצבירת 4 נקודות תעבורה.

חשוב להבין כי העונש אינו מסתכם רק בקנס הכספי. צבירת נקודות תעבורה עלולה להוביל להשלכות חמורות יותר, כגון חובת השתתפות בקורסי נהיגה מונעת או אף שלילת רישיון.


אפשרויות העומדות בפני נהג שנתפס נוהג על המדרכה

דוח בגין נהיגה על המדרכה הנו דוח מסוג ברירת משפט. לפיכך, כאשר נהג מקבל דו"ח על נהיגה על המדרכה, עומדות בפניו מספר אפשרויות:

  1. תשלום הדו"ח - פעולה זו מהווה הודאה בביצוע העבירה ותגרור את העונש המלא, קרי קנס כספי בסך 250 ₪ וצבירת 4 נקודות.

  2. בקשה להמרה באזהרה - אפשרות זו פתוחה בפני נהגים העומדים בקריטריונים מסוימים, כגון העדר הרשעות קודמות בשלוש השנים האחרונות וותק נהיגה של חמש שנים. חשוב לציין כי מדובר בשיקול דעת של התביעה ואין כל חובה חוקית להמיר דוח באזהרה. יתרה מכך, אחד התנאים להמרת דוח באזהרה היא להודות בביצוע עבירה – דבר שעשוי לפעול לחובתכם אם הבקשה תסורב ותבחרו להישפט.

  3. בקשה לביטול הדו"ח – ביטול הדוח יתבצע מטעמים אישיים חריגים או משפטיים - רק במקרים חריגים. למידע נוסף אודות ביטול דוח תנועה לחצו כאן.

  4. בקשה להישפט - זוהי לרוב האפשרות המומלצת, במיוחד אם הנהג סבור שלא ביצע את העבירה או שהיו נסיבות מיוחדות. 


שימו לב: לרשותכם 90 ימים לתשלם את הדוח או להגיש בקשה להישפט, כאשר הגשת בקשה לביטול הדוח או המרתו באזהרה אפשרית בתוך 30 ימים. בכל מקרה, הגשת בקשה לביטול הדוח או המרתו באזהרה אינו עוצרת את מניין 90 הימים.


חשיבות הייצוג המשפטי בכל הנוגע לנהיגה על המדרכה

במקרים של עבירת נהיגה על המדרכה, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה במיוחד אם קיימות לחובתכם נקודות ורישיונכם בסכנה עקב שיטת הניקוד. על כל פנים, עורך דין תעבורה מנוסה יאתר כשלים בדוח ויציג את המקרה שלכם בבית המשפט בצורה הטובה ביותר על מנת להביא למחיקת הנקודות.

 

סיכום

נהיגה על המדרכה היא עבירת תנועה חמורה המסכנת חיי אדם ועלולה להוביל לעונשים משמעותיים. חשוב להכיר את החוק ולהימנע מביצוע עבירה זו. במקרה של קבלת דו"ח, מומלץ לשקול בכובד ראש את האפשרויות העומדות בפני הנהג ולהתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום התעבורה. זכרו, המדרכה היא מרחב להולכי רגל - שמרו עליהם ועל עצמכם, אולם אם בכל זאת קיבלתם דוח בגין נסיעה על המדרכה – אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר. לכל שאלה הקשורה בדוח על נסיעה על מדרכה ודוחות תנועה בכלל, משרדנו זמין לרשותכם במספר 055-6601981 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.  

Comments


-לקוחות ממליצים-
bottom of page