top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

עבירת רמזור צהוב


רמזור צהוב
רמזור צהוב

עבירת רמזור צהוב היא אחת מהעבירות הנפוצות והמסוכנות ביותר בכבישי ישראל. רבים מהנהגים אינם מודעים למשמעות המדויקת של האור הצהוב ולהשלכות החמורות של אי ציות לו. בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע מסביר בפירוט את כל ההיבטים הקשורים לעבירת רמזור צהוב, כולל הגדרת העבירה, העונש הצפוי וכיצד יש לפעול אם קיבלת דוח או הזמנה לדין בגין עבירה זו.


עבירת רמזור צהוב – מהי ומתי היא מתרחשת?

עבירת רמזור צהוב מתרחשת כאשר נהג נכנס לצומת לאחר שהרמזור משתנה מירוק לצהוב. חשוב להדגיש: דין מעבר באור צהוב כדין מעבר באור אדום, על כל ההשלכות המשפטיות הנלוות לכך. ישנם מצבים שכיחים הקשורים בנסיבות ביצוע העבירה, כך למשל:

  1. אור צהוב לפני הכניסה לצומת: עבירה ברורה.

  2. אור צהוב אחרי הכניסה לצומת: לא נחשב כעבירה.

  3. אור צהוב כשאין אפשרות לעצור: מקרה מורכב הדורש בחינה.


מדוע עבירת רמזור צהוב נחשבת לעבירה חמורה?

עבירת רמזור צהוב נחשבת לאחת העבירות החמורות בתחום התעבורה היות ועבירה זו מסכנת את משתמשי הדרך האחרים ומגבירה את הסיכוי לתאונות דרכים קטלניות.


מה העונש על עבירת רמזור צהוב?

העונש על עבירת רמזור צהוב משתנה בהתאם לנסיבות המקרה וכן נסיבותיו האישיות של הנהג ועברו התעבורתי. כך למשל, העונש על התחלת נסיעה באור צהוב יחד עם אדום הנו קנס 1,000 ₪ ו-10 נקודות. עם זאת, ככל שהעבירה בוצעה בנסיבות מחמירות, אזי הנהג יקבל הזמנה לדין בצירוף 10 נקודות וכן ישנה אפשרות שרישיונו יפסל בו במקום לתקופה של עד 30 ימים (פסילה מנהלית). כאן המקום להדגיש, כי בית המשפט לתעבורה רשאי לגזור על הנאשם עונש פסילה ממושלך, פסילה על תנאי וכן קנס.

 

עבירות רמזור צהוב בנסיבות מחמירות – הסבר קצר

כאמור, עבירת אי ציות לרמזור צהוב בנסיבות מחמירות תוביל את הנהג להזמנה לדין בבית המשפט לתעבורה. באופן כללי, ניתן לומר כי הנסיבות המחמירות מתקיימות בשני מצבים עיקריים:

  • סיכון ממשי לעוברי אורח - כאשר נהג חוצה צומת כשנהגים אחרים כבר החלו בנסיעה, כאשר הנהג ממשיך בנסיעה כשהולך רגל חוצה במעבר חצייה ועוד.

  • כאשר בעקבות החציה באור צהוב נגרמה תאונה.

  • כאשר מדובר בעל עבר תעבורתי מכביד.

 

מה הן האפשרויות העומדות בפני נהג שעבר את העבירה:

אם קיבלת דוח בגין עבירת רמזור צהוב, אזי באפשרותך לשלם את הדוח בתוך 90 ימים, להגיש בקשה לביטול הדוח בתוך 30 ימים או להגיש בקשה להישפט. עליך לקחת בחשבון, שאם בחרת באפשרות הראשונה – אזי מדובר בהודאה באשמה לכל דבר ועניין. אם בחרת להגיש בקשה לביטול הדוח, אזי עצם הגשת אינה עוצרת את מניין הימים העומדים לרשותך להישפט. כמובן, שאם כבר בחרת להישפט – יש לעשות זאת באמצעות פניה לעורך דין תעבורה מנוסה.


קיבלת דוח על עבירת רמזור צהוב? קיבלת זימון לבית המשפט בגין עבירה זו? צור קשר כעת

כפי שהוסבר, עבירת רמזור צהוב היא עבירה חמורה עם השלכות משמעותיות על רישיון הנהיגה שלכם. במקרה שקיבלת דוח ברירת משפט בגין עבירה זו, אזי לרשותכם 90 ימים אשר במסגרתם עליכם לקבל החלטה: האם לשלם את הדוח, להגיש בקשה לביטול הדוח או להגיש בקשה להישפט. ככל שבחרתם באפשרות האחרונה, אזי קיימת חשיבות מכרעת בבחירת עורך דין תעבורה על מנת שייצגכם בהליך זה. כמו כן, אם קיבלתם הזמנה לבית המשפט לתעבורה בגין עבירת רמזור צהוב, הרי שייצוג על ידי עורך דין מומחה בדיני תעבורה הינה קריטית עבורכם. עורך דין תעבורה מיומן יגבש עבורכם אסטרטגיית הגנה, יאתר כשלים בעבודת משטרה ובכך יביא לביטול הנקודות והקלה בעונש שייגזר עליכם. זכרו! תשלום הדוח כולל צבירת 10 נקודות במשרד הרישוי. מדובר ברף הניקוד הגבוה ביותר! לכן, אם קיבלתם דוח או הזמנה לדין בגין עבירה זו, צרו קשר ישיר עם עו"ד ברוך גדע במספר 055-6601981 או השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר. 


Commentaires


-לקוחות ממליצים-
bottom of page