top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

פסילה עד תום ההליכים


פסילה עד תום ההליכים
פסילת רישיון עד תום ההליכים

פסילה עד תום ההליכים (בפ"ת) נחשבת לאחד ההליכים החמורים ביותר בתחום התעבורה. הליך זה מאפשר לבית המשפט לשלול את רישיון הנהיגה של נאשם בעבירת תעבורה חמורה עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדו – עוד בטרם נקבעה אשמתו בביצוע העבירה. אף שמדובר בפסילה זמנית, היא עשויה להימשך תקופה ארוכה, לעתים אף מספר שנים, עד להכרעה סופית במשפט.

בכתבה הבאה, עורך דין תעבורה ברוך גדע מסביר לעומק את משמעות הפסילה עד תום ההליכים, מפרט באילו עבירות נוהגת התביעה להגיש בקשה לפסילת נהג עד תום ההליכים, ומדגים כיצד עורך דין תעבורה מנוסה יכול לסייע בהפחתת חומרת ההחלטה או אף בביטולה.


פסילה עד תום ההליכים – מה המטרה?

המטרה העיקרית של פסילת רישיון נהיגה עד תום ההליכים המשפטיים היא הגנה על שלום הציבור. באמצעות הרחקת נהגים שנחשבים מסוכנים מהכביש בזמן שההליך המשפטי מתנהל, מערכת המשפט מבקשת למנוע סיכונים פוטנציאליים לציבור משתמשי הדרך. הליך זה מהווה כלי משמעותי בידי מערכת המשפט להבטחת בטיחות הציבור, תוך איזון בין זכויות הנאשם לבין האינטרס הציבורי הרחב של שמירה על חיי אדם בכבישים.


באילו עבירות תוטל פסילה עד תום ההליכים?

פסילה עד תום ההליכים מוטלת בדרך כלל במקרים של עבירות תעבורה חמורות, כגון:

יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי לא בכל מקרה שאדם מואשם באחת מן העבירות שהוזכרו לעיל תוגש בקשה לפסול את רישיונו עד תום ההליכים, הדבר משתנה בין מקרה למקרה והכל תלוי בחומרת העבירה.

 

מהם התנאים לפסילה עד תום ההליכים?

התנאים להטלת פסילה זו מחמירים, ועל התביעה להוכיח קיומן של ראיות לכאורה לביצוע העבירה וכן מסוכנות לציבור אם הנאשם ימשיך לנהוג.


השלכות הפסילה על הנאשם

פסילה עד תום ההליכים גוררת השלכות משמעותיות על התנהלותו של הנאשם. הפסילה פוגעת בחופש התנועה שלו ועלולה ליצור קשיים בהגעה למקום העבודה. במקרים רבים, היא מובילה לפגיעה בפרנסה, במיוחד אם העבודה כרוכה בנהיגה. מעבר לכך, היא משפיעה על חיי המשפחה והפנאי ועלולה ליצור סטיגמה חברתית שלילית.


לדוגמה, נהג מונית שנפסל עד תום ההליכים עלול למצוא את עצמו ללא מקור פרנסה. אב המשפחה שנהג להסיע את ילדיו לחוגים ולבית הספר נאלץ למצוא פתרונות חלופיים, מה שעלול להכביד על התנהלות המשפחה כולה.


התמודדות משפטית עם הפסילה

ישנן מספר דרכים להתמודד עם בקשה לפסילת רישיון עד תום ההליכים. ראשית, ניתן לערער על עצם הפסילה, תוך הצגת טיעונים משפטיים נגד הטלתה. שנית, במקרה של שינוי נסיבות, אפשר להגיש בקשה לעיון חוזר בהחלטת הפסילה. אפשרות שלישית היא הגשת ערר לערכאה גבוהה יותר, במטרה לבטל או לשנות את החלטת הפסילה. לבסוף, ניתן לבקש פסילה מסווגת, המתירה נהיגה מוגבלת בתנאים מסוימים, כגון לצורכי עבודה או בשעות מוגדרות. כל אחת מדרכים אלו מחייבת התייחסות מקצועית וייצוג משפטי מתאים, כדי למקסם את סיכויי ההצלחה בהתמודדות עם הפסילה.

חשיבות הייצוג המשפטי בהליכים אלו היא קריטית. עורך דין תעבורה מנוסה יכול לנתח את חומר הראיות, לאתר נקודות תורפה בטענות התביעה, ולהציג טיעונים משפטיים מבוססים כנגד הפסילה.


השפעת הפסילה על ההליך העיקרי

חשוב לזכור כי פסילה עד תום ההליכים עלולה להשפיע על תוצאות ההליך העיקרי. נאשם שנפסל עשוי להיתפס כמסוכן יותר בעיני בית המשפט, מה שעלול להשפיע על גזר הדין הסופי. לעומת זאת, נאשם שמצליח לבטל את הפסילה ולהוכיח שהוא נוהג באחריות עד תום ההליכים, עשוי לשפר את מצבו בעיני בית המשפט.


הוגש נגדך כתב אישום בבית המשפט לתעבורה? הוגשה נגדך בקשה לפסילה עד תום ההליכים?

פסילה עד תום ההליכים היא הליך משפטי חמור בעל השלכות משמעותיות על חייו של הנאשם. היא מוטלת במקרים של עבירות תעבורה חמורות ומחייבת הוכחת ראיות לכאורה ומסוכנות. התמודדות נכונה עם הליך זה, באמצעות ייצוג משפטי מקצועי, עשויה להוביל לביטול הפסילה או להפחתת משך תקופת הפסילה.

הוגשה נגדכם בקשה לפסילה עד תום ההליכים? עורך דין תעבורה ברוך גדע, בעל ניסיון ומוניטין רב כעורך דין פלילי ויוצא הפרקליטות, זמין עבורכם 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע (לא כולל שבת). פנו עוד היום לקבלת ייעוץ מקצועי וייצוג משפטי איכותי שיכול לשנות את מהלך ההליך המשפטי לטובתכם. אל תסכנו את עתידכם - צרו קשר עם עו"ד ברוך גדע במספר 055-6601981 או השאירו פרטים כעת ואנו נחזור אליכם תוך זמן קצר.

Comments


-לקוחות ממליצים-
bottom of page