top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

שימוע בפני קצין תנועה


שימוע בפני קצין תנועה
שימוע בפני קצין תנועה

שימוע בפני קצין תנועה הוא הליך מנהלי המתקיים כאשר נהג נחשד בביצוע עבירת תנועה חמורה. מטרתו של השימוע לאפשר לנהג להציג את גרסתו בטרם תתקבל החלטה על פסילת רישיונו. בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע מסביר מתי מתקיים שימוע בפני קצין תנועה, אילו שיקולים נלקחים בחשבון וכיצד צריך להתכונן להליך זה. דעו את זכויותיכם.


שימוע בפני קצין תנועה – אימתי?

שימוע בפני קצין תנועה מתקיים במקרים של עבירות תנועה חמורות, כגון:


כיצד מתבצע הליך השימוע בפני קצין תנועה?

התהליך מתחיל בזימון הנהג לשימוע. בשימוע עצמו, קצין התנועה מציג את החשדות, ולנהג ניתנת הזדמנות להגיב ולהציג ראיות לטובתו. בסיום השימוע, הקצין מחליט האם לפסול את רישיון הנהיגה ולכמה זמן, כאשר תקופת הפסילה המקסימלית היא 90 ימים. כאן המקום לציין, כי ישנם מקרים שבהם השימוע נערך בשטח. כלומר, כאשר מתבצעת העבירה וקצין התנועה נמצא במקום האכיפה או בסמוך לו.


האם חייב להתייצב לשימוע לפני קצין תנועה?

אין חובה חוקית להתייצב לשימוע, אולם מומלץ מאוד לעשות זאת. אי-התייצבות עלולה להוביל לפסילת רישיון אוטומטית ולפגוע בסיכויי הנהג לקיצור תקופת הפסילה.  


מהם השיקולים שנלקחים בחשבון על ידי הקצין?

בקבלת ההחלטה, קצין התנועה מתחשב בפרמטרים שונים, ביניהם:

  • עברו התעבורתי של הנהג

  • חומרת העבירה הנוכחית

  • השלכות אפשריות של הפסילה על פרנסת הנהג

  • ותק הנהג

  • נסיבות אישיות


איך להתכונן לשימוע בפני קצין התנועה?

הכנה נכונה לשימוע היא לרוב הכרחית. יש להכין טיעונים רלוונטיים ומשכנעים וכן לאסוף מסמכים המוכיחים את טענותייכם. במידת הצורך, שקלו לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה.


אפשרויות ערעור – ביטול פסילה מנהלית

במקרה שהקצין הורה על פסילה מנהלית, קיימת אפשרות לערער על החלטתו. ההחלטה מתבצעת באמצעות פניה לבית המשפט בבקשה לביטול פסילה מנהלית.


האם כדאי לפנות לעורך דין תעבורה?

לרוב, כן. ביכולתו של עורך דין תעבורה לסייע בהליך השימוע. עורך דין תעבורה יטען את טענותיכם בהליך השימוע, יזהה פגמים בהליך ויגדיל את הסיכויים שתקופת הפסילה תתקצר. אם כבר נפסלתם על ידי קצין תנועה בהליך השימוע, מומלץ לפנות לעורך דין על מנת להגיש בקשה לביטול הפסילה המנהלית לבית המשפט. אם יש לכם שאלה הקשורה בהליך השימוע בפני קצין תנועה, צרו קשר עם משרדנו במספר 055-6601981 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם. 




Comentarios


-לקוחות ממליצים-
bottom of page