top of page
background
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייצוג בדיני תעבורה בפריסה ארצית
עורך דין תעבורה ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עו"ד תעבורה ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג בתיקי תעבורה

לקריאה נוספת

שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה


שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה
שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה

קיבלתם דוח תנועה או הזמנה לדין וברצונכם להישפט? חשוב שתדעו, כי שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה קריטית עבורכם. שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה מוסדרים בעיקרם בפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א-1961, בתקנות התעבורה, תשכ"א-1961 ובחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984.

באופן כללי, שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה כוללים: קבלת הזמנה לדין או כתב אישום, הכנה למשפט, הדיון הראשון (הקראה), שמיעת הוכחות, הכרעת דין, טיעונים לעונש, וגזר דין. במקרים מסוימים, יתכנו גם שלבים נוספים כמו בקשות מיוחדות או ערעור.

בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע סוקר את כל השלבים החשובים בהליך המשפטי בבית המשפט לתעבורה. דעו את זכויותיכם.


 

שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה - קבלת ההזמנה לדין

שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה מתחילים עם קבלת ההזמנה לדין. ישנם מספר סוגים של הזמנות, כאשר הנפוצים ביותר הם דו"ח הנמסר על-ידי שוטר במקום העבירה או נשלח בדואר רשום, ודו"ח מחשב הנשלח בדואר רשום, בעיקר לעבירות מצולמות כמו מהירות מופרזת. במקרים של עבירות חמורות או הקשורות לתאונות דרכים, ייתכן שתקבלו כתב אישום נפרד בצירוף הזמנה. חשוב לזכור כי סירוב לקבל או לחתום על הדו"ח אינו מבטל את ההזמנה לדין.

 

הכנה למשפט

בשלב זה של שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה, עליכם להחליט על אסטרטגיית ההגנה שלכם. אתם יכולים לבחור להודות באשמה, במקרה זה תוכלו להודות בכתב ולטעון לעונש. לחלופין, אם אתם בוחרים לכפור באשמה, עליכם להתכונן להביא עדים ולהציג ראיות. אם ברצונכם להזמין עדים, תצטרכו להגיש "בקשה להזמנת עדים" למזכירות בית המשפט.

 

הדיון הראשון - ההקראה 

הדיון הראשון, הידוע גם כשלב ההקראה, הוא חלק חשוב בשלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה. בשלב זה, יוקרא בפניכם כתב האישום ותתבקשו להשיב - האם אתם מודים או כופרים באשמה. אם תודו, תורשעו ותוכלו לטעון לעונש. אם תכפרו, ייקבע מועד לשמיעת הוכחות. חשוב לציין כי בעבירות של נהיגה ללא רישיון או ביטוח, עליכם להביא את כל המסמכים הרלוונטיים כבר לדיון זה.



 

שמיעת ההוכחות

שלב שמיעת ההוכחות הוא אחד השלבים המכריעים בשלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה. בשלב זה: 

  1. נשמעים עדי התביעה

  2. נשמעים עדי ההגנה

  3. מתקיימת חקירה נגדית של העדים

  4. מוגשים סיכומי התביעה וההגנה

 

הכרעת הדין 

לאחר שמיעת ההוכחות, השופט נותן את הכרעת הדין - זיכוי או הרשעה. הכרעת הדין יכולה להינתן מיד או במועד מאוחר יותר, תלוי במורכבות המקרה ובשיקול דעתו של השופט.

 

הטיעונים לעונש 

אם הנאשם הורשע, מתקיים שלב הטיעונים לעונש. בשלב זה, מוצג גיליון ההרשעות הקודמות של הנאשם, ושני הצדדים מציגים את טיעוניהם לגבי העונש הראוי. התביעה בדרך כלל תבקש עונש מחמיר יותר, בעוד ההגנה תנסה להקל בעונש.

 

גזר הדין 

בשלב זה של שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה, השופט קובע את העונש. העונש יכול לכלול קנס כספי, פסילת רישיון נהיגה, ובמקרים חמורים אף מאסר.

אם הוטל קנס, חשוב לשלם אותו במועד שנקבע כדי למנוע קנס פיגורים. ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי, מזומן בבנק הדואר, או דרך המרכז לגביית קנסות.

במקרה של פסילת רישיון, עליכם להפקיד את הרישיון במזכירות בית המשפט באופן מיידי. מניין ימי הפסילה מתחיל מיום הפקדת הרישיון. בתום תקופת הפסילה, עליכם לפנות למשרד הרישוי לבדיקת זכאות לקבלת הרישיון בחזרה.

 

בקשות מיוחדות בשלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה

ישנן מספר בקשות מיוחדות שניתן להגיש במהלך ההליך:

  1. בקשה לביטול פסילה מנהלית: ניתן להגיש לבית המשפט לתעבורה במחוז בו בוצעה העבירה.

  2. בקשה להעברת מקום דיון: בתוך אותו מחוז, הבקשה היא בסמכות נשיא בית משפט השלום. בין מחוזות, הבקשה היא בסמכות נשיא בית המשפט העליון.

 

 

קיבלת הזמנה לדין בבית המשפט לתעבורה? זקוק לייעוץ, ליווי או ייצוג בהליכי תעבורה? 

הבנת שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה היא קריטית להצלחה במשפט. מהזמנה לדין ועד לגזר הדין, כל שלב דורש תשומת לב וטיפול נכון. מדובר בהליך מורכב הדורש ידע משפטי מעמיק והבנה של דיני התעבורה על בוריים. 

לכן, מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין מנוסה בתחום התעבורה לפני ובמהלך ההליכים המשפטיים. פנייה לעורך דין תעבורה מנוסה יכולה להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה שלך בבית המשפט. חשוב לזכור כי בהליכי תעבורה, כל מקרה הוא ייחודי, והתוצאה תלויה בנסיבות הספציפיות של המקרה. 

ייצוג משפטי מקצועי יכול לסייע לך להבין את זכויותיך, להתמודד עם ההליך המשפטי ביעילות, ולהבטיח שעמדתך תוצג באופן הטוב ביותר בפני בית המשפט. זכור, יש לך זכויות, אך גם חובות במהלך ההליך המשפטי. 

עורך דין ברוך גדע, עוסק בדיני תעבורה מזה שנים רבות ולו אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. אם ברצונך לקבל ייעוץ מקצועי לגבי ההליך המשפטי בעניינך, אל תהסס וצור קשר כעת עם משרדנו במספר  055-6601981  או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.


Comments


-לקוחות ממליצים-
bottom of page